• josida

Ok med semester UTAN bonusbarn?

TS: Måste säga att jag förstår dig! Inte så att man måste åka på semester bara emd "egna" familjen, men den biten att man faktiskt har ett liv även de veckor då bonusen är hos den andra föräldern...
    Mitt ex vägrade göra någon som helst familjeaktivitet när hans son inte var med. När det var "bara vi" stack han helst iväg till sina kompisar och lämnade mig ensam med barnen. Till saken hör att sonen bara var hos oss varannan helg...

Och som du säger, flickan har ju varit med er och nu reser hon med mamman, varför måste era gemensamma barn sitta hemma och vänta på att halvsystern kommer innan de får göra något roligt! Men tråkigt att inte din man förstår hur du tänker.

• josida

Men var det inte så att ni skulle åka när stora flickan ändå var med mamman? Eller har ni "bytt bort" henne för att kunna åka själva?
    Skulle hon ändå inte vara där kan jag inte se varför ni andra inte skulle kunna åka? Om hon är där halvtid måste väl ni andra få ha ett liv även när hon är med sin mamma...?

• josida
    Jessica23 skrev 2007-08-04 21:53:20 följande:
    Jo hon ska vara med sin mamma men min man får dåligt samvete över att hon inte ska med!Detta är på VÅR egentid som dessa 2 dagar ska ske!
    Om det är på "er" tid, tycker jag inte att det ska vara nån "big deal" att ni åker själva...
  • josida

TS: Vad tråkigt att ni har det såhär. Självklart ska era gemensamma barns intressen tillvaratas, går inte att prioritera ett av hans barn...
    Hur gick det? Kom ni iväg med husvagnen?

Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?