• lollipop25

Förslag på kall mat till dop?

Som rubriker lyder så vill jag ha förslag på bra billig mat som vi kan bjuda på efter min sons dop, dopet är slut ca 14 på en lördag.

Vi har familj som har kört bil i flera timmar.

Vi kommer förmodligen ha tårta oxå.

Önskar er en härlig sommar Skrattande

• Svar på tråden Förslag på kall mat till dop?
  • madde1978

Hej hej!

Vi har haft smörgåstårta på båda mina barns dop, det är smidigt. Annars kan man ju ha kallskuret, typ kassler, skinka, rostbiff och potaatissallad och eller vnlig grönsallad och bröd. Lycka till!

• Meandyouforever

Smörgåstårtor ? Kan ni göra någon och så kan ni be någon/några andra också att göra en eller två stycken

Pasta sallad ! Koka massor av pasta och så tar ni skålar med massa olika innehåll så får alla göra sin egen sallad liksom

• Fru Anders

Vi skall ha:

Risoni ( en pastasort) med pestoröra
    skivad pastrami
    grönsallad
    youghurtdressing
    bröd & smör
    sedan tårta

• annelieek

smörgås tårta är ju inte billigt.....är ni många? jag har en massa recept...kan maila din inbox underdagen.....är det bara kall mat du är intresserad av eller det finns ju massor av varm mat man kan förberedda och ha i ugnen på 50 under dopet....skriv nått i i min gb om du vill ha recept och hur många ni är Lycka till med dopet annelie

• KamJo

På min tjejas dop hade vi kall mat,
    Förslag:
    * Hemmagjord skagenröra
    * västerbottensostpaj
    * gravade laxrullar fyllda med philadelphiaost
    * Gott bröd
    * fruktfat med goda frukter bla melon
    * grekisk sallad och tzatziki
    * lufttorkad skinka med brieoststavar rullade i, ringla flytande honung över
    * Hemmagjord potatissallad
    * Goda ostar och kex
    * Kanske rostbiff
    * Pastasallad

Till efterrätt gjorde vi denna:

CHOKLADKAKA
    4 ägg
    2 dl socker
    - vispas pösigt
    - blanda i 2,5dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver

200 g mörk blockchoklad, smältes över vattenbad
    200 g smör, smältes, röres sedan ihop med chokladen
    -röres sedan ned i smeten

175 grader i 15 min (kakan är lite lös då, men den blir hårdare sedan den stått i kylskåp ett tag)

-Serveras med ex. grädde eller glass

Lycka till!
    Idag är första dagen på resten av mitt liv
  • vivi85

vi hade hemmagjorda smörgåstårtor som var väldigt uppskattade.. vi hade a 60gäster.. Smörgåstårtorna gik på a 1500..! Inte så farligt ändå. :)

• mirakelmamma

Vi har haft smörgåstårtor som min svärmor gjorde på de två första barnens dop, nu när vi döpte vår yngsta så hade vi planka, dvs rostbiff, kassler, revben, potatissallad och en massa frukt och grönt. Jätte gott och väldigt uppskattat. Man kan ju göra det själv men vi beställde. Jag ringde runt och kollade priser så att man fick så mycket som möjligt till så lågt pris som möjligt.

• lollipop25

Tack snälla för alla förslag Skrattande

• sesssan

Vi harde catring fär 40 personer det kostade tillsamans 1600, inte så farligt eftersom vi salp p göra nåt själva ,det  hade gått på samma pengar. Då bjöd vi på lax med laxsås, rostbiff med potatissallad, bröd och sallad till...mkt uppskattat! Efterätt..tårtor kaffe

Svar på tråden Förslag på kall mat till dop?