Inlägg från: kitty79 |Visa alla inlägg
  • kitty79

Sjukdomen "Lichen"..

Hej , här är en till med lichen , jag har atroficus varianten konstaterad med biopsi för 3 år sedan , är 28 år nu och var senast idag hos min läkare på KK på NÄL , för kontroll , tydligen finns den där och jag smörjer med dermovat i gång i veckan , min största fasa just nu är en stundande förlossning BF 19 dec....dock tyckte min läkare att jag skulle föda vaginalt , men jag skulle absolut inte klippas och helst inte spricka något heller , jo det känns ju tryggt.... det är dessutom första barnet.

• kitty79

Hm var hos barnmorskan idag , hon hade tydligen pratat med en av läkarna på förlossningen om mig och det beskedet som min vanliga läkare hade gett mig , allstå att det skulle gå bra att föda vaginalt med lichen OM jag inte blir klippt eller spricker, men hon tyckte att den risken var värd att ta med tanke på att det är att föredra en vag förlossning... tydligen tyckte inte denna läkare riktigt samma sak utan ville att jag skulle komma in för undersökning och samtal om förlossningen... känns faktiskt ganska bra att få en "second opinion" skulle få en kallese inom två veckor, jag är ju redan 34 fulla veckor.

• kitty79

Miss pinky

Inte mer info än att hon tyckte att jag kunde föda vag. såvida jag inte sprack eller behövde bli klippt , hon menade på om jag behövde sys så visste hon inte hur det skulle läka, i nästa stund sa hon att hon iofs inte visste egentligen, eftersom det finns så lite erfarenhet om sjukdomen överlag och då spec på gravida.tog upp det här med min BM som nu hade tagit upp det med förlossningen , så nu skulle jag få komma dit för undersökning också , det känns bra såklart, visst "vill" jag föda naturligt mest för bebisens skull ,alla säger ju att det är bäst för den , Men visst blir man nervös, jag vet ju hur jag kan bli i underlivet efter ett "vanligt" samlag...jag har ju även problem med torrhet i slemhinnorna , hade precis börjat med vagifem innan vi fick pos.besked på grav.och visst har slemhinnorna blivit något bättre under grav ,men de är absolut inte bra.

Svar på tråden Sjukdomen "Lichen"..