Inlägg från: Some Say Love |Visa alla inlägg
  • Some Say Love

Kanintråd #3

HEJ flickor!

Äntligen har jag hittat er!Skrattande

Jag har varit halvt hysterisk när jag inte hittat tråden...Gråter

Iallafall, idag har min Bea fått 8 bebisar.. hon väntade så gulligt på mej i förmiddags och när jag kom ut dit så började hon boa o dra päls som en tok, jag såg på henne att det satt igång då hon fick värkar emellanåt o bara stannade upp med byggandet.. sen gick jag in för att städa och kom tillbaka dit efter 1 timma ca och då hade hon nyss fött dem. Ena moderkakan låg kvar så därför kunde jag se att det var helt färskt. Jag öppnade o gosade med henne men attan va arg hon blev när jag flyttade hennes hög med hö.. hon högg hejvilt efter mej.. stackarn!

Men jag kollade boet i alla fall o alla såg ut att leva och må bra.
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-08 20:06:18 följande:
    Abbys öga rinner...igen, behandlar ett par dagar så blir det bra så går det ett tag så börjar det rinna igen + att hon blivit extremt skygg medans vi varit borta inte alls samma kanin, blir mer & mer lik sin mamma & jag vet inte om jag vill avla på en sån kanin.
    Åh va tråkigt.. har du kollat så där inte sitter nåt skräp? Spola med koksaltlösning från apoteket.. det kan hjälpa!

JAG hade inte avlat på en sån kanin, men det kanske vänder!?!?!
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-08 20:56:06 följande:
    Mrs Bean skrev 2007-08-08 20:11:20 följande: Har inte sett något skräp i hennes ögon, funderar på om det är tårkanalerna som är lite trånga, då kan dom få rinniga ögon. Har jag tur så blir hon lika mysig som innan men just nu känns det lite motigt måste jag säga, men igår fick hon panik när jag skulle ta in henne från bete hagen, hon bara sprang runt runt med panik i blicken & pep när jag försökte lyfta henne. Så jag fick hämta en transportbur att ta henne i o den rusade hon in i o dundrade rakt in i väggen så det small =(
    Det låter ju som om hon blivit riktigt skrämd av något! Eller oxå har hon blivit tokig. Gråter
    Det är så svårt att avgöra om man ska behålla eller ta bort ett sådant djur. Jag hade själv ungefär samma problem med en hona för 1 år sedan, men jag valde att ta bort henne. Kände inte att det var ett värdigt liv för henne att skutta runt o vara livrädd hela tiden. Man kunde inte gå in i rastgården innan hon sprang skrikandes på väggarna och försökte fly.. usch det är så hemskt synd om dem.

Du kanske borde isolera henne så hon inte blivit smittad av någon kaninpest eller något med tanke på ögat OCH hennes beteende..
  • Some Say Love

Har lagt in bilder i galleriet på mina burar och lite på kaninerna..

Om någon vill kika..Flört

• Some Say Love

Men har inte du stall? Fick för mej det...

Jag har 10 fack, 4 av dem är mycket större än de andra och har inbyggt bo med typ hål som ingång..lite mer ombonat! Dom andra har bara hylla..

Sen har jag 2 st trekantsburar som oxå är ganska stora och tänkta att ha till ungarna när dom ska lämna mamman vid 6-7 veckors ålder och tills dom flyttar till nya hem.

Ska fota min nya rasthage som vi byggt i dagarna, inget märkvärdigt men dom älskar den. Den är ca 180cm x 360cm.. alltså ganska rejäl.

ÄLSKAR JU MINA LURVINGAR...Flört

• Some Say Love

Trekantsburarna är dom där man ser endast 2 burar ovan på varann...

• Some Say Love

Jag har varken värme eller rinnande vatten, drar med mej vattenslangen när jag går ut och nu på sommaren är där ju jättevarmt inne men på vintern så ligger det nog på ca 7-10 grader bara.. Kaninerna fryser ju inte men JAG!

• Some Say Love
    Vigrid  JÄTTEGRATTIS PÅ DIN DAG!

• Some Say Love

Åh jag är sååå lycklig... alla 8 bebisarna lever och det är BLÅTT som dominerar.... jag är såååååååå glad! Det var precis det jag drömde om i denna kullen..

• Some Say Love
    Momsie skrev 2007-08-10 21:44:17 följande:
    Oj, här får man uppdatera sig ser jag!!!Grattis i efterskott Vigrid!!!En kort fråga, när blir kaniner könsmogna och hur mkt kan det påverka humöret??För lille goa Dino har blivit lite purken, kastar grejer på oss och gör tjurrusningar samt sätter sig på spaden när man ska göra rent på toaletten och om jag redan börjat göra iordning sprionger han in i buren och sätter sig i vägen...Dessutom rev han dottern idag, men hon stack in handen i hans lilla hus där han knapt brukar vara så jag sa att det nog var därför, men bör jag vara orolig att han gått och blivit TOSSIG?!??
    hahaha, kan inte låta bli att småle...Glad

Nä han är inte Tossig.. han börjar bli "grabb".. Flört
Svar på tråden Kanintråd #3