• poesi

Kanintråd #3

Jag råkade ta bort denna tråd från mina favoriter, å har glömt bort den tyvärr. Men nu är jag tillbaka igen Hoppas att allt är bra med alla fluffbollar! Alfred å Saga skuttar runt runt i uteburen just nu, å Saga är gladare än någonsin. Hon hade ju sin period där hon var en riktig surpotta (tonåren ni vet) men nu är hon sig själv igen å det känns riktigt skönt! Igår tog jag även hem en liten Elsa. Mina grannar har flera st kaniner, men går inte riktigt ihop med Elsa. En vit liten fluffboll. Elsa är även med ungar, å har blivit aggressiv. Höll på med henne en massa igår, å det var inte alls tänkt att hon skulle komma hem till mig men nu är hon här! Hon la sig under handen på mig å jag låg å kliade henne i säkert en kvart. Jag föll då direkt för hennne Hon var jättemysig igår hela kvällen å så, dock väldigt väldigt slö. Nu imorse var hon påväg att attackera igen. Jobbigt! Men jag ska stå ut nu tills hon får ungarna, å sedan hoppas jag att hon blir en lite snällare kanin igen, annars ska jag göra mitt allra bästa för att hon ska bli så bra som möjligt. Hon var vuxen då Jennifer (granntjejen) köpte hon, så jag antar att hon har flyttat runt en massa redan å därav är hon väldigt otrygg å blir väl ännu mer när hon är med ungar. Oj så mkt jag har skrivit. Har inte varit inne på jättelänge å så skriver jag så mkt! Haha! Förlåt!

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi

Oj vad allt sitter ihop!
    Min dator blev nog knäpp eller nått.. Jobbigt att läsa ju! Haha!

• poesi

Här får ni se Elsa
    Hon är så söt å fluffig! ;D

Namnlöst-1 kopiera.jpg

• poesi
    Vigrid skrev 2007-08-19 17:19:56 följande:
    poesi:Vilken fin liten tjej din Elsa ser ut att vara!  Jag skulle tippa på att hon har färgen schwartzgrannen, då hon ser ut att ha bruna ögon och "höljen" på sina öron som går åt det blå hållet! Jag är sååå avis på dej, jag har alltid velat ha en schwartsgrannen, dom är ovanliga........ Och nu en väldigt trist sak som har hänt mej idag.......  Lollys lilla unge satt ute i buren i morse, den är bara 1,5 v så jag antog att nåt var fel........ Men jag ville ju ge den en chans så jag la tillbaka den i boet. Nu när jag kom hem med Dagny så tittade jag till den lille parveln, den såg inte så bra ut så jag tog upp det lilla livet, men den dog i min famn!!!  Jag kände att den var kall och stel och sen så drog den ut sej och dog!  Och det var en chinchilla!!!! *skriker högt*Men jag har ju hämtat Dagny, nåt bra i alla fall.......
    Åh, va roligt om hon har en sån ovanlig färg. Hon är verkligen jättevacker, å hennes ungar kommer nog bli underbara!
    Elsa har fortfarande inte boat, å hon kommer att få vilken dag som helst tror vi. Hon är jättejätteslö med rätt stor mage å sådär. Finns det vissa kaniner som boar typ samma dag som hon föder, eller nått?

Men åh va tråkigt att den lilla ungen dog Jag beklagar verkligen!
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-08-20 12:12:07 följande:
    Ja dom är renrasiga lejonhuvade dvärgvädurar. Jag har inte stamtavla på dem i o m att jag inte har någon registrerad kaningård.. men härstamningsbevis, övergångsfoder och infoblad följer med.
    Eftersom du inte har stamtavla på dem, så skulle jag nog ha sålt dem för 200 kr.
    Fast jag vet inte, folk kanske köper det ändå för 300 också. SÅ svårt att veta!
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-08-20 11:54:52 följande:
    poesi:Om det är hennes första kull så kanske hon inte boar över huvetaget, så ha koll och hjälp henne med att boa när ungarna kommit om hon inte boar själv. Min Vera boade INTE själv, hon ryckte päls men inte att hon boade ner sina bebbar, det fick jag göra...... Men sen klarade hon det själv! Men visst kan hon boa samma dag hon ska ha, till och med timmarna innan....... Lycka till!
    Åh.. okej. Jag håller koll!
    Hon är verkligen jätteslö nu, även om hon är nyfiken.
    Hon låg ju i min famn typ hela lördagkväll, sedan igår låg hon i buren bara hela dagen,
    men skuttade glatt fram då man kom med sallad å sånt. Sen lixom markerade hon ju, å var liiite aggressiv. Hon högg inte eller nått, men ja.
    Så jag vågade inte hålla på med henne så mkt alls, men jag går upp å kollar med jämna mellanrum..

Idag har jag varit barnvakt till min brorsson mellan 7 tills nu, men jag satt uppe ett tag när han sov. Då satt jag länge å bara pratade med hon, så att hon ska börja känna igen min röst lixom. Å efter ett tag började jag ge henne maskrosblad, å då kom hon fram och åt när jag gav henne. Sen la hon sig ner bredvid min hand, så jag låg å kliade henne jättelänge. SÅ mysig!

Å så har jag ingen bolåda.
    Eftersom hon bor inomhus å sådär, tror ni att det behövs iaf då?
    Å vart får man tag på en iså fall?
    Det är jättevarmt i rummet där hon är, solen ligger på i princip hela dagen, trots att det aldrig blir solljus just på själva buren. Har fönstret öppet nu hela tiden, men när ungarna kommer kan jag ju stänga så att det blir lite varmare å så att dom inte utsätts för nån blåst alls lixom..
  • poesi

Två bilder till på min nya skönhet!
    DSC07633.JPG  PICT2224.JPG

• poesi

Hon boar nuuuu

• poesi
    Vigrid skrev 2007-08-20 17:20:14 följande:
    poesi:Vad menar du med en "bolåda"...... Det har jag då sldrig hört förr....... Mina boar med spån, hö/halm och sin päls i ett hörn i buren. Du behöver inte ha nån bolåda! Ännu bättre ju att hon bor inne, då fryser ju inte ungarna ihjäl i alla fall....... Det kan ju mina göra om dom hamnar utanför boet........
    Åh va bra. På en annan kaninsida, är det flera st som har bolådor till deras kaniner.
    Dock vet jag dom där som inte har det också.. men jag tänkte bara =)
    Men det kanske är om dom är utomhus å vinter typ, eller nått.

Hon håller fortfarande på att boa å sådär iaf!
  • poesi
    LuMa skrev 2007-08-20 18:55:32 följande:
    Fasen..Vill ni hålla tummarna för att våra småttingar Kalle och Hobbe inte tänker börja slåss riktigt ännu?Såg idag att Hobbe (han som blev påsatt för nån dag sen) har tagit över den biten och sätter nu på Kalle. Jag har inte tid eller möjlighet ikväll och kanske inte imorron heller att fixa ena buren dit en av dom får flytta. :-/
    Åh. hoppas hoppas hoppas det går bra å att dom inte bråkar! :(
Svar på tråden Kanintråd #3