• prinsessansmamma

Hjälp, nässtäppa som tar dö på mig.

Hallå hallå alla gravida. Jag tror ta mig f...n att jag pallar inte mycket mer. Jag är i vecka 30:e. Jag har en sjuk nästäppa som tar kål på mig! Jag har haft det nu i ca 2 mån och det blir värre och värre. Jag kör nässprey i alla dess former Nezerin till Nasin. Men nu mera tar inte nässpreyerna. Jag är typ emun tror jag. Jag ligger sömnlös på nätterna, sover i genomsnitt 2-3/dygn. Och har en trottsig 3,5 åring att ta hand om på dagarna. Hjälp är det någon som har en lösning på nässtäppan? Jag har pratat med öronläkan men han sa att det är inget att göra. Och har en läkar tid hos mvc den 22 aug. Men jag är nog dö då vid den tiden om jag ej får sova. Att vara slut innan bebisen kommer är fint. Hjälp mig med något tipps som ev funkade på er.
    Tjo.

• Svar på tråden Hjälp, nässtäppa som tar dö på mig.
  • Luddvar

Det finns en näs-olja på apoteket. Nosoil heter den och den smörjer upp inne i näsan. Prova den för det kan ha blivit lite torrt efter all nezeril. Jag använde själv nasin när jag var gravid, alla gångerna och har inte kommit ifrån det helt än...

• KarinN80

Har du provat att härda ut på dagen o bara ta nässpray på kvällen/natten. Tar man för mycket hjälper de ju inte till slut.

• asparinC

Lider av detsamma. Fick Rinicort utskrivet kortisontabletter och nässpray. Funkade inte på mig så jag använder vanligt nässpray..du kankse har bättre tur med det. Be din läkare skriva ut.

• prinsessansmamma

Tjo. Jo jag har köpt nozoil men har bara testat det en gång, skall ge det en större chans kanske. Hade problem förra grav också men inte sådana här stora problem. Något annan bra förslag är välkomna. Jag är typ redo för vad som .............

• johanna02

lider oxå av nästäppa men jag använder otrivin den är super...anväde den under hela min förra graviditet och även denna annars skulle jag inte heller kunna sova:) och bara nån dag efter förra förlossningen så gav täppan med sig och jag har inte behövt använda nässpray sen dess förns denna grav..

• FrökenBokmal

Koksaltlösning funkar bra och en varm dusch funkar för mig: den fuktiga luften vidgar alltihop och vips så andas man normalt i sisådär tio minuter...

Svar på tråden Hjälp, nässtäppa som tar dö på mig.