• Etta med kokvrå

Jag satte dit en knarkare!

Jag hatar knarkare, det gör jag verkligen! Inte nog med att de drar med sig en massa andra människor i fördärvet, de är även opålitliga, tjuvaktiga och kostar samhället stora summor varje år.

DÄrför är jag gärna polisen behjälplig när det gäller att sätta dit knarkare.
    Detta är min lilla historia:
    För många år sedan, för sjutton-arton år sedan, så bodde jag en period i en mindre stad i Svealand. Jag fick ett jobb där och blev kvar i två år. Jag bodde i stadens höghusområde och trivdes bra. Träffade en trevlig flickvän, hade ett jobb som jag i alla fall inte fick spykänslor av osv.
    När jag var ledig så ägnade jag antingen tiden åt att supa (detta var på den tiden då jag söp, var periodare) eller också umgicks jag med min flickvän som inte kände till mina spritvanor. Inte i början i alla fall.
    Men naturligtvis så fanns det en orm i paradiset.

I samma höghus som mitt så bodde det en knarkare, en haschrökare av värsta sort. Han höll även på med annat men brasset var hans huvuddrog vad jag förstod, ja det var t o m hans största inkomstkälla.
    Vi kan kalla honom för Conny.
    Denna Conny var en sådan person som jag alltid har föraktat. Han var i min ålder, i början av tjugoårsåldern och hade aldrig jobbat och hade heller inga planer på att börja jobba. Levde på socialen och körde ständigt med de gamla vanliga argumenten: "Jag har mina rättigheter! Jag vet vad jag har rätt till!" Osv, osv. Att dessa människor även har skyldigheter har aldrig slagit dem.
    Hela hans uppsyn och stil retade gallfeber på mig. Ibland när jag mötte honom i hissen tidiga mornar när jag skulle till jobbet så kunde han stå och hånflina åt mig.
    Det var en självsäker typ och själv så tyckte han att han var guds gåva till kvinnorna. Han var högljudd, gapig och allmänt tyken och när han var stenad eller full - vilket han alltid var - så uppträdde han på ett aggressivt sätt och muckade med allt och alla.
    Jag vet att han ofta åkte på stryk men det fick honom aldrig på bättre tankar. Han fortsatte i samma stil.
    Detta var under åttiotalet och jag minns att han trodde att han var en riktigt snitsig kille. Han hade en enormt stor blonderat hockeyfrilla och en glänsande träningsoverall som påminde om Blixt Gordons uniform. Axelvaddar, revärer, omotiverade ficklock, blixtlås, antenner och jävelskap över hela honom. Den var svart och rosa. Det minns jag.

Men det som retade mig mest var att han sålde knark. Det sprang allehanda knarkare hos honom hela dagarna och nätterna och de förde ett jävla liv. Förutom att det ibland var svårt att sova så var det obehagligt att ibland stöta på en massa otrevliga missbrukare i hissen och trapphuset. En knarkare är opålitlig, man vet aldrig vad de kan få för sig.
    Men det som fick mig att verkligen ta tag i saken var när jag fick reda på att han även sålde knark utanför en högstadieskola. Nu fick det jävlar i mig vara slut på dumheterna!
    Vid denna tid hade jag en flyktigt bekant som inte var guds bästa barn, det ska gudarna veta. Men han var i alla fall en snäll och trevlig kille, och stor och stark. Sådana kan vara bra att ha som vänner när det blåser hårt där ute.
    Jag gav honom en hundring och bad honom gå ned till denna Knarkar-Conny och köpa en bit brass. Det gjorde han.
    Denna rökbit plattade jag sedan till rejält, lade i ett kuvert och postade sedan detta anonymt till polisen.
    Nästa dag så ringde jag även ett anonymt samtal till polisen från en telefonkiosk och tipsade dem om denna Knarkar-Conny. Jag talade om för dem att han sålde knark till allt och alla från sin lägenhet, även till skolungdomar. Som bevis så hänvisade jag till den lilla rökbiten som jag hade skickat till dem. Sade att jag hade hittat den i min trettonåriga lilla dotters jackficka.

Det blev naturligtvis ett jävla liv. Detta tips kunde de helt enkelt inte nonchalera. De hade ju t o m fått en haschbit som bevis.
    Det tog inte lång stund, tror att det bara gick några dagar, så kom snuten och bankade på Connys dörr. De rev ut precis hela jävla lägenheten. Det fanns i och för sig inte mycket att riva ut från det där råttboet men jag stod på min balkong och såg madrassen flyga ut på balkongen, hörde hur de rumsterade om där inne och hur den där vidriga lilla jävla Conny skrek om att de inte "hade någon rätt" osv.
    Sedan kom de ut med Conny mellan ett par snutar, satte honom i baksätet och körde iväg till polishuset för vidare förvaring och häktning för narkotikabrott.
    Det var en ren njutning att se.

Men detta är tyvärr Sverige. Det tog inte lång tid förrän aset var ute igen och fortsatte med sin försäljning och knarkande
    Men då hade jag redan flyttat vidare till en annan ort så jag slapp honom i alla fall.
    Jag har fortfarande vänner kvar i den där stan som jag har kontakt med. Jag frågade om den där Conny lever, om han har skärpt till sig eller om han fortsätter i samma stil.
    Jodå, han är still going strong! Idag har han fyllt fyrtio, lever på en ynklig förtidspension (pension från vad?), har någon svår leversjukdom som måste behandlas med jämna mellanrum och bor i ett hus för kroniska missbrukare utanför stan.
    Undrar hur mycket den där jäveln har kostat oss skattebetalare hitills? Det värsta av allt är att han fortfarande går med snoken i vädret och gapar om sina rättigheter. Allt enligt mina gamla bekanta i denna stad.

Men som sagt, man kan nog trots allt säga att jag fick min hämnd till slut. Det är inte jag som lever på en ynklig förtidspension, det är inte jag som lider av en missbruksrelaterad skada, det är inte jag som bor i ett gruppboende för kroniska missbrukare.
    Dessvärre så är nog denna Conny för dum i huvudet för att själv se sitt misslyckande.

• Svar på tråden Jag satte dit en knarkare!
  • Anonym (men herre)

Jaha, TS hatar knarkare, men PERIODARE är också av samma skrot o korn...

• Stripe

-Till MP84-

Du har i två trådar höjt en varningsflagga för att det skulle vara missbruk vid berusning i ensamhet. Jag säger att det är fel för att det är fel. Lev med att det är fel.

Och du har inte skrivit "tror" någonstans, se efter själv:

"ST är väl inte nykter från sitt missbruk?? man kan väl inte säga att man kommit ur ett missbruk då han fortfarande dricker sig packad i sin ensamhet?"

Håll ordning på vad du själv skriver. Och lägg ner med nedsättande ord som "packad", det är inte ditt allsmäktiga jobb att sätta värden i vad andra gör med sig själva. Ta hand om dig själv istället.
    Det räcker med att TS använder termer som "knarkare" och dylikt utan att en moderator har vett nog att lyfta på ögonbrynen här.

• MR84

många alkohlister sitter hemma för sig själv för att dölja sitt bruk då. jag vet många som gör det. men han kanske inte gör just det. jag känner han inte skulle aldig vilja lära känna han heller, han ljuger runt hela tiden, vad är ens sant av allt som han skriver han vill juh bara få upp en debatt.

å vad vet du vad som är fel, de är ju från person till person. du kan juh inte komma här å bestämma över alla andra och bestämma hur vi ska tycka å tänka heller.

håll reda på dig själv du, jag har inte bett om dina åsikter. jag snackar med ST. tycker de är fel att han trycker ner andra, och jag tycker inte ordet packat är nerväderande enligt mig själv, och inte heller knarkare men sen va de en som sa att han gicllade inte ordet knarkare ja då förstod jag att folk kunde ta illa upp de så då vart de narkoman i stället, slutta skäll å gnäll å säg lite trevligt i stället.

och jag tar väl hand om mig själv, du med =)

• tattoolinda

bara en fråga TS; vad e det som skiljer en knarkare från en suput som tydligen du själv varit tidigare????????
    jag har själv knarkat bort 14 år av mitt snart 28åriga liv (e dock drogfri sedan lite drygt ett år tillbaka) och jag har åtminstone ALDRIG betett mej så illa som de flesta som super oftast gör, med eller utan beroende.
    inte heller har jag låtit någon av de närmaste i min omgivning fara illa, utan hellre hållt mej undan.
    jag har aldrig förrått en vän, stulit från gamla eller barn, knappt från annat än typ företag isåfall, men jag kan ju erkänna att det funnits undantag där också.
    jag har sålt droger, men alltid varit noga att undvika att störa eller synas för andra, och även om jag själv vart väldigt ung då jag sålde hade jag ett klientel där alla var över 20 o de flesta vart runt 30-40 år - skulle aldrig i livet sälja till minderåriga fastän jag själv inte var långt över 15 år.
    jag har heller aldrig introducerat någon ny in i missbruket, därför har jag därmed sluppit att få andra människors elände på mitt samvete.
    jag har däremot själv sålt mej, förnedrat mej på många andra sätt och naturligtvis gjort mycket som jag får ångra så länge jag lever - men jag anser ändå att jag precis som alla andra inte ska dömas ut, som om alla missbrukare har samma etikett.
    det e ungefär samma skräp som att vara rasist, många invandrare e ju bra men det e minoriteten som ställer till det så att man lätt får en taskig uppfattning om alla.
    jag tycker det e viktigt att jobba med sina fördomar gentemot människor, jag jobbar aktivt med mina.
    det e fördomar som skapar rädsla o hat hos människor, och det e väl om ngt två stora ingredienser till att skapa krig och utrotning här i världen.
    men jag tycker det e lite skrattretande att du, TS, kan sitta o kräka av dej på detta vis, när du själv e (var) en av oss beroende.
    alkoholen e ju trots allt det som ställer till med mest skada och kostnader i samhälle o sjukvård, i jämförelse med narkotika. visste du inte det???

• MR84

och om du läst allt jag skrivit så hade du hittat ordet tror och jag skriver även "tycker jag" och man får väl tycka å tänka som man vill, de är juh därför vi sitter här nu ock skriver, för alla tycker så olika.

världen kanske skulle va bättre om alla tyckte lika?

• lillajag82

-STRIPE-..

"det är inte ditt allsmäktiga jobb att sätta värden i vad andra gör med sig själva. Ta hand om dig själv istället." detta skriver du till MP84..

..du är rolig du..sen har du mage och tala om för mig att jag är dum i huvudet för att jag väljer att inte knarka bort min tillvaro!!
    och sen drar du upp dina berömda siffror 95%..
    precis som att jag skulle känna ett enormt tryck att börja hälla i mig sprit och knarka bara för att 95% av Sverige gör det?? JAG tar hand om mig! JAG vill inte förgifta min kropp med diverse droger ..TA HAND OM DIG SJÄLV I STÄLLET!

• imperia72
    reboot skrev 2007-08-07 22:07:12 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m23311422.htmlwww.familjeliv.se/Forum-5-154/m23535176.htmlwww.familjeliv.se/Forum-5-89/m23509624.htmlwww.familjeliv.se/Forum-4-120/m23515899.htmlOch denna tråden i slutändan. Bilden jag får fram om personen bakom dessa storys är … sorglig
    Fy fan kan jag bara säga, om man har de åsikterna kan man inte vara en lycklig människa.
    Jag börjar faktiskt tycka mer synd om TS än någon annan, tack gode gud för att jag inte behöver leva med så mycket förakt och hat i mitt liv, man kan inte ha haft det lätt i livet om man får bära omkring på sånt hela tiden Ledsen
  • lillajag82

MP84 SKREV:

"å vad vet du vad som är fel, de är ju från person till person. du kan juh inte komma här å bestämma över alla andra och bestämma hur vi ska tycka å tänka heller."

och göra!! Du har så rätt i det du skriver så det inte är sant..
    det enda man får när man är på ett forum som detta på en FAMILJESIDA(dessutom) är en massa skit från folk som trycker upp en massa fakta i nyllet på en när man själv valt att inte gå den vägen och berättar lugnt och stilla vad man varit med om..och så är man intelligensbefriad för att man inte tycker det är värt att lägga en massa pengar och tid på droger..

Ni som är för legalisering: Jag har aldrig sagt att ni ska sluta med era droger..(om ni nu sysslar med det) men kom inte och säg till mig att jag är dum som INTE vill ha det lagligt och införa ytterligare en drog!! Men blir det lagligt någon gång så får man ju gratulera er och då får man ju också "hoppas" att alla andra droger också blir lagligt så att alla människor som sysslar med det får fri tillgång och att "kriminaliteten minskar i och med det" (som ni hävdar)..för det är ju det ni vill? eller är det bara just haschet? varför inte gå hela vägen då och legalisera ALLT? förklara detta för mig är ni snälla...(jag är ju såååå dum)

• Jomppelina
    reboot skrev 2007-08-07 22:07:12 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m23311422.htmlwww.familjeliv.se/Forum-5-154/m23535176.htmlwww.familjeliv.se/Forum-5-89/m23509624.htmlwww.familjeliv.se/Forum-4-120/m23515899.htmlOch denna tråden i slutändan. Bilden jag får fram om personen bakom dessa storys är ? sorglig
    Bilden jag får av personen är en helt annan än den du får. Inte så sorglig trots allt...

Jag får en bild av en person som gärna sätter igång tankeprocesser, som vill provocera -javisst- och som lyckas dra igång lysande diskussioner mellan varven och som dessutom, varje gång, har en poäng med det som skrivs. Texterna och ts är lysande skrivna. En författare som söker stoff till sina dialoger? kanske? Eller en författare i vardande, dvs, blivande? OM inte han redan gett ut böcker så skulle han sätta sig att göra det.

Jag har utgått ifrån att ts är en man.

så nu har jag förutsatt saker om personen bakom ts, så jag lär väl få en varning...men det tar jag, för jag kunde inte låta bli!
  • Carl007

lilla jag25,
    bara för att någon substans juridiska status ändras innebär inte att det blir fri tillgång.
    När det gäller t.ex. cannabis, så finns den ju redan väl utbredd på "marknaden", fast utom kontroll och regleringar från staten, så det handlar ju inte om att införa ytterligare en drog. Den lilla lilla detaljen att den finns där utom kontroll och regleringar av staten ger enorma pengar till den organiserade brottsligheten, vill du det?

Svar på tråden Jag satte dit en knarkare!