• Catavento

Vilken storlek på Pampers blöjor ska jag välja?

Jag fick idag rabattkupong från Pampers. Om man köper 3 paket blöjor betalar man då för 2.
    Min dotter är 3 1/2 mån gammal, är 65 cm lång och väger 7 kg. Hon använder just nu Willys blöjor i storlek 4-9kg, men jag tycker att den sitter lite för tajt runt midjan och låren.

Pampers har två olika storlekar som kan passa dottern. Midi 4-9 kg (samma storlek som Willys) och Maxi 7-20 kg. Jag ville prova Maxi 7-20 kg. Kan det vara för stort för henne?
    Nån som har erfarenheter av denna storlek på en lika liten bebis?

• Svar på tråden Vilken storlek på Pampers blöjor ska jag välja?
  • carola1977

Jag vet inget om Pampers blöjor för vi kör med Libero, men jag skulle definitivt välja midi. Min erfarenhet är att för stora blöjor lätt läcker.

• Älskarlivet

Vi tyckte bäst om Pampers new Baby 3 (största storleken då för ditt barn)
    Aston väger nu 9 kg och är 68 lång så dom passar inte längre.

Nu använder vi Pampers Baby Dry. Helt ok.

• Catavento

Har hört att Baby Dry läcker ganska lätt. Jag tänker köpa Active Fit...

Då det handlar om 3 paket, tänker jag långsiktigt. Om nu blöjan som är 4-9 kg sitter redan tajt, kan det blir ännu mer obekvämt senare. Vet inte vad jag ska göra...
    Ville gärna läsa mera kommentarer här innan jag åker till affären.

• Frosk

Men ta ett av dom mindre och två av dom större kanske. Baby dry har aldrig läckt för oss, men det är väl olika. Active fit är väldigt elastiska runt magen, men för små blöjor är ju ändå inte skönt. Du får nog chansa och hoppas på det bästa .

• Christina86

Jag använder pampers på min son och vi använder up and go eller baby dry. Baby dry är TOPPEN!! Läcker inte alls och håller min son torr super länge. När jag byter blöjan så är den nästan helt full och ändå så är han torr. Den har vi mest på nätterna. Up and go är också perfekt. Dock kanske lite för tidigt att ha på din dotter.

Jag tycker du ska köpa dom som är mellan 7-20 kg. Jag har alltid använt dom paketen där jag vet att han har o "växa" i så att säga.

Lycka till!

• Christina86

Baby dry har också börjat med det där som activfit har. Dom är töjbara vid magen.

• Catavento

Jag gillar idén av att köpa 1 paket Midi och 2 paket Maxi... och hoppas på det bästa! HEHEHE

Tack för alla svar!

Svar på tråden Vilken storlek på Pampers blöjor ska jag välja?