• LillFrida

Trolltyg i tomteskogen!

Nån som vet om de andra trollen förutom "Mossan" och "Fjant" har några namn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 19:48:19:
    Det finns ett troll som heter Klafs (alt. Slafs). Men om vi ska använda fantasin, vad kan de andra trollen heta? Förslag?

• Svar på tråden Trolltyg i tomteskogen!
  • LillFrida

A flikka: Pervo!! Det är ju snibben på blöjan som hålls uppe med en säkerhetsnål Men din variant var ju betydligt roligare!

• A flikka
    LillFrida skrev 2007-08-05 20:50:58 följande:
    A flikka: Pervo!! Det är ju snibben på blöjan som hålls uppe med en säkerhetsnål Men din variant var ju betydligt roligare!
    Men guud... vad generad jag blev nu :P. jag har verkligen alltid trott det
  • A flikka
    LillFrida skrev 2007-08-05 20:50:58 följande:
    Men guud... vad generad jag blev nu :P. jag har verkligen alltid trott det
  • LillFrida

*flinar stooooort*

Om det får dig att må bättre så är du inte den första som trott det!

• LillFrida

Men vad skulle de andra trollen kunna heta om en heter Fjant och en heter Klafs? Vad tror ni att syskonen heter?

• K som i katt

Jag har många minnen från denna klassiker men minns inte var namnet Klaft förekommer. Det enda trollnamn jag komer på är Fjant (var är Fjant - hääär mammaaa).

Det är i alla fal Kjelle Brgkvist som gör Tors röst, och hon som gör mesiga Lisas röst var speaker på TV när jag var liten.

Det är något slags upphovsrättstvist som gör att den aldrig visas i TV. En version är att alla upphovsrättspapper brann upp.

• MaBinta
    A flikka: HAHHAHHAHA Kan trösta dig med att jag oxå alltid trott att han har stånd!
    *~* Äntligen med Puffen i magen ! *~*
  • Powerwoman

Älskar den filmen, den är ju kult!!!

• Atamon
    Snabbspolade filmen men kunde inte uppfatta något fler trollnamn
    Dock så blev det nostalgi, eftersom filmen presenterades av Gila Bergqvist, Ellinor Persson (Geete) och Jan Trolin (Kan ha varit programmet Kosmopol eller Unga Tvåan).
Svar på tråden Trolltyg i tomteskogen!