• nallen79

När faller tejpen bort, kejsarsnit???

Fick mitt planerade snitt den 24 juli på tisdag är det en två veckoer sedan.

Hon sa att att tejpen skulle falla av sig själv efter ca: 14 dagar ocjh jag undrar hur ni gjorde med er tejp.

Jag köpte kirurgtejp som jag ska a på ärret ett tag efteråt för att det intesak bukta ut...

Svara så snart ni kan ..TACK

• Svar på tråden När faller tejpen bort, kejsarsnit???
  • nennemamman

jag fick ett stort plåster på magen efter mitt snitt men det tog dom bort på sjukhuset innan hemfärd, sen hade jag inget vad jag minns var ju elva år sedan så dom kanske har andra grejer nu, hör med tex barnmorskorna på mödravården dom borde ju veta sånt

• ekin

Jag fick en vit tejp som skulle falla av. Efter 2 veckor gick jag till vc för att ta bort den, rengöra och så. Den var inte ens nära att falla av... fattade ingenting. Efter det fick jag stt plåster som ser ut som hud och lät sitta 1-2 v. Sen vågade jag ta bort det och faktiskt ta på det (tyckte det var obehagligt).

• Jonna74

Innan jag åkte hem, tre dagar efter snittet, bytte de mitt plåster.
    Jag fick med mig några plåster hem, men de sa att jag bara behövde använda någon dag till, sen kunde jag låta bli.

Så inga två veckor med plåster för mig inte....och det läktes fint!

• solrosen00

ja hade små tejp-plåster kvar dom sa att antingen kunde ja ta bort dom själv eller så skulle dom ramla av.. ja tog bort dom efter ca 10 dagar

• Liten söt

Hmm, jag hade ett plåster över snittet som dom satte på på operation, men det skulle tas bort dagen efter.. Sen har jag inte haft något över ärret alls.. Blev snittad 25/7. Verkar vara olika på olika ställen...

• Peachy

Jag tog bort allt efter 5 dagar...Det har läkt jättefint!! 5 veckor sedan nu..

• fiarina

De tog bort agrafferna på sjukhuset innan jag åkte hem. Sedan hade jag plåster (storlek större) som jag köpte på apoteket ett par veckor. Det var skönt eftersom det ömmade och så. Ring och kolla tycker jag så kan de ju kolla upp dig samtidigt så allt ser ok ut.

• nallen79

Jag tog bort mina plåsterbitar idag när jag duschade så nu är det gjort.

Har köpt kirurgtejp på Apoteket som jag ska sätta på för att undvikaatt ärret bukar ut... fast gör det det så gör det

( men vill ändå testa om det hjälper)

Tack för era svar

• Pethrelita

När barnmorskan tog bort agrafferna så satte de dit Steri-Strip för att ärret skulle läka ihop snyggare. Men den trillade inte bort av sig själv utan gynläkaren plockade bort det när jag åkte in akut för varböld bakom snittet...

• Moppis

Mitt snitt är ihopsytt från insidan, jag fick ett täckande förband som jag drog bort efter 10dagar.
    Köpte kirurgtejp att sätta över och kan säga att det var ingen höjdare att dra av sen, den satt ju fast i huden dvs snittet.

Gruvligt underbara Noa, älskar dig så....
Svar på tråden När faller tejpen bort, kejsarsnit???