• Tjollabolla

Klädkod Kavaj?

Om det står att killarna ska ha Kavaj, vad gäller för tjejerna då?

Vi ska på bröllop nästa helg och hela mitt ben är bara blåmärke och skrapsår. Det ser riktigt illa ut efter ett fall på 3-4 meter i en stentrappa och jag tvivlar starkt på att det kommer försvinna till helgen!

Måste jag ha klänning? Om så, kan man ha leggings under? Kan man ha svart klänning? (har en svart som är ganska lång).

Bröllopet är på stranden.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Svar på tråden Klädkod Kavaj?
  • timberhochmandie

Klänning (eller kjol) som inte är hellång - ej balklänning eller aftonklänning.

Svart är egentligen inte att rekommendera på bröllop... Är den helsvart? Leggings är en bättre idé, skulle jag säga.

• Kiha
    Tjollabolla skrev 2007-08-06 00:58:41 följande:
    Om det står att killarna ska ha Kavaj, vad gäller för tjejerna då?Vi ska på bröllop nästa helg och hela mitt ben är bara blåmärke och skrapsår. Det ser riktigt illa ut efter ett fall på 3-4 meter i en stentrappa och jag tvivlar starkt på att det kommer försvinna till helgen!Måste jag ha klänning? Om så, kan man ha leggings under? Kan man ha svart klänning? (har en svart som är ganska lång). Bröllopet är på stranden.
    svart klänning är till begraving, jag tror inte du måste ha klänning om det inte står nått om det. Var på bröllop igår och det var det klädkod kostym/klännig (ingen hade svart klänning) alla hade sommriga klänningar.
  • Cezi

Nä, svart kan du absolut inte ha...om det är ett goth-bröllop är det nog ok...

Om det på inbjudan står:
    *Kavaj / Kostym:
    Bär mannen: Mörk kostym, men ljus kostym går bra under sommaren.
    Bär damen: Valfri elegant klädsel,
    tex: dräkt eller kort klänning.Ibland även elegantare långbyxor.

• Tjollabolla

Haha, nej det är inget gothbröllop. Men drygt att behöva köpa nya kläder för bara några timmar... Jag måste ha något under klänningen då, för mitt blåmärke/skrapsår är på hela baksidan av låret och ner på vaden... Har vita leggings så det får väl bli dom.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Klädkod Kavaj?