• Mårrran

matta i maskin?

Kan man köra en dörrmatta, sådan hård med plastundersida och en vanlig matta med platsundersida i tvättmaskinen?? Är hundvakt och hunden har fått diaree och skitit ner 3 mattor och 4 par skor

Lev ditt eget liv för du ska Dö din egen död!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-06 06:55:16:
    Kanske ska tillägga att den bara är 4 månader, det är 2a natten den sover här och den har inte varit utan husse och matte innan. Ute är de mestadels av ljusa dygnet, mellan 24-01 är kvällspromenaden och vid 05:30 morgonpromenaden!
  • Svar på tråden matta i maskin?
  • Grodan Soda

Gåt ut med hunden! Den mår inte bra (pyskiskt) av att behöva bajsa inne. Ta med dig en bok och sitt ute ett par timmar.

Huruvida mattan går att tvätta i maskin eller inte har jag ingen aning om. Hoppas någon annan kan svara på det.

Lycka till!

• Mårrran

Du tror inte jag är ute med den flera timmar om dagen? Var ut hela dagen igår. Det är bara 2a natten den sover borta, den är 4 månader och tror inte den varit utan husse och matte innan. Var uppe och ute med den klockan halv 6 i morse och vi halv ett i natt! Så ute är den nog visst det! Den är ute just nu också

• Mårrran

Någon som vet?

• jeea

Skulle inte tordas köra såna mattor i maskin!  Prova å lägg dom i blöt (om du har badkar) häll på tvättmedel å sen är det bara att skrubba!    Lycka till!  Hoppas vovven blir kvitt diarrén.

*Även små stjärnor lyser i mörkret*
  • Mårrran

Iih har inget badkar. Jaja, det får bli vattenslangen och grovborsten då, och jag som hade hoppats på att slippa det.

Ja får hoppas att han blir det

• Neeemi

Dom kan bli väldigt sladdriga om man tvättar dom i maskin.

Stolt mamma till underbara Felicia 060602
  • Mårrran

Det gör inte så mycket, är mer plasten och maskinen jag funderar över. Är ju inte vår maskin utan hyresvärdens.

Neeemi skrev 2007-08-06 07:43:00 följande:
    Dom kan bli väldigt sladdriga om man tvättar dom i maskin.
  • Neeemi

Jag tror nog att du kan tvätta dom i handtvättsprogrammet.
    Men jag vågar inte lova Hemlis

Stolt mamma till underbara Felicia 060602
  • Mårrran

Äh jag får ta och köra dom med vattenslangen och skrubba skrubba skrubba. Ska ändå slänga dom om 3 månader, men retfullt. Skorna ska jag köra i maskinen iaf.

• Etta med kokvrå

Thussen:

"Kan man köra en dörrmatta, sådan hård med plastundersida och en vanlig matta med platsundersida i tvättmaskinen?? Är hundvakt och hunden har fått diaree och skitit ner 3 mattor och 4 par skor"

Ha! Ha! Ha! Ho! Ho! Ho! Ha! Ha! Ha! Ho! Ho! Ho! Ha! Ha! Ha! Ho! Ho! Ho! Ha! Ha! Ha! Ho! Ho! Ho!
    Roligaste jag läst idag faktiskt.
    Men i alla fall, visst kan du tvätta mattorna i maskinen. Fan, jag tryckte t o m in min stora tjocka vardagsrumsmatta i maskinen en gång. Fick ta fötterna till hjälp när jag skulle trycka in den i maskinen och när den var färdig fick jag nästan bända ut den med kofot.
    Men ren blev den!

• Mårrran

Kul att det roar någon

Okej men då åker skiten ner i tvättmaskinen. Så får vi se hur det går.

Etta med kokvrå skrev 2007-08-06 08:55:24 följande:
    Thussen:"Kan man köra en dörrmatta, sådan hård med plastundersida och en vanlig matta med platsundersida i tvättmaskinen?? Är hundvakt och hunden har fått diaree och skitit ner 3 mattor och 4 par skor"Ha! Ha! Ha! Ho! Ho! Ho! Ha! Ha! Ha! Ho! Ho! Ho! Ha! Ha! Ha! Ho! Ho! Ho! Ha! Ha! Ha! Ho! Ho! Ho!Roligaste jag läst idag faktiskt.Men i alla fall, visst kan du tvätta mattorna i maskinen. Fan, jag tryckte t o m in min stora tjocka vardagsrumsmatta i maskinen en gång. Fick ta fötterna till hjälp när jag skulle trycka in den i maskinen och när den var färdig fick jag nästan bända ut den med kofot.Men ren blev den!
  • Abrakadabra

Nej! Du kan inte tvätta mattor med plastad/gummerad undersida i maskin! Små bitar av plasten/gummit kan lossna och korka igen olämpliga delar av maskinen.
    (Anledningen till att man normalt inte får tvätta övriga mattor är att de blir för tunga när de är blöta + att de ofta lägger sig ojämnt i maskinen, när tvätt-trumman då roterar så "slår" den och maskinen kan ta skada.

Det blir till att skura

• Mårrran

Nääääj. Usch. Äh, jag får slänga skiten. Lär ju ta timmar att göra rent dom för hand om man funderar på det. Och sambon kommer garanterat inte att göra det

Nu var det löst

• Abrakadabra
    Låter som en utmärkt lösning!

Å andra sidan är det faktiskt inte så jobbigt att skrubba upp mattor för hand, har själv gjort det ett par gånger. Men, det är ju klart bekvämare att slänga dem ? inte minst om ni ändå snart ska göra det.
  • Mårrran

Ja vi flyttar i november och behöver inte de mattorna, men ändå, just nu är det riktigt retfullt

Abrakadabra skrev 2007-08-06 11:28:03 följande:
    Låter som en utmärkt lösning!Å andra sidan är det faktiskt inte så jobbigt att skrubba upp mattor för hand, har själv gjort det ett par gånger. Men, det är ju klart bekvämare att slänga dem – inte minst om ni ändå snart ska göra det.
  • flixflax

Blir hunden bättre i magen då? Ge den lite majsvälling finns färdig på liten tetraförpackning.

• Mårrran

Kommer som sagt inte iväg. Vet inte om riset fungerade för han har inte bajsat igen

flixflax skrev 2007-08-06 13:48:20 följande:
    Blir hunden bättre i magen då? Ge den lite majsvälling finns färdig på liten tetraförpackning.
Svar på tråden matta i maskin?