• Anonym

knöl i armhålan!

kände igår när jag duschat en knöl..gjorde ont där så därför som jag upptäckte den. Är livrädd att det är en tumör?! Det brukar ju alltid börja med knutor och så har man hört..

• Svar på tråden knöl i armhålan!
  • MammaHjärtaWille

Usch vad otäckt men jag tror inte det är någon fara, man har ju mycket körtlar där, kanske en körtel som gör ont? Vad jag har hört så gör inte tumörer ont, men du bör ringa så att en läkare få titta på den, men jag tror inte du behöver oroa dej, lycka till!

• Anonym

Det kan ju också vara en fettknöl,gå och kolla det direkt så du slipper oroa dig..

• Chania

Det hade jag också för några år sedan. Den var som en ärta ungefär och ömmade. Blev jätterädd men det visade sig att det var en ofarlig knöl (tror det var nån sorts talgkörtel?). Men tycker du ska visa upp den ifall du är orolig. Har du känt i brösten om du känt nåt där?

• Anonym

nej,jag har inte vågat känna i bröstet än..så feg är jag men så har jag mått pyton dom sensate månaderna med enorm trötthet och viktnedgång,men det behöver ju inte va kopplat till dte. Kan ju va en fettknuta. Ska ringa vc idag och höra,känns lite löjligt kanske att hetsa upp sej så för en liten knuta men har hört om alldeles för många skräckhistorier om just sånt.

• ashera

Sitter den löst eller sitter den fast? Knölar som går att "flytta" litegrann ska vara ofarliga.

Har också fått nån liten knöl i armhålan någon gång, ungefär som Chania beskriver men på mig gjorde det inte ont, och jag tror det varit finnar eller något som tillfälligt svullnat upp bara. Tror jag fått det vid två tillfällen och då har de försvunnit snabbt.

• Anonym

det kan vara köttlarna under armarna som är förstorade jag har en knöl under ena armen.

• Anonym

den sitter fast,går inte att flytta.

ashera skrev 2007-08-06 08:15:06 följande:
    Sitter den löst eller sitter den fast? Knölar som går att "flytta" litegrann ska vara ofarliga. Har också fått nån liten knöl i armhålan någon gång, ungefär som Chania beskriver men på mig gjorde det inte ont, och jag tror det varit finnar eller något som tillfälligt svullnat upp bara. Tror jag fått det vid två tillfällen och då har de försvunnit snabbt.
  • ashera

Ok, men det är ju inte säkert att den är farlig för det. Fixa en tid och kolla, så slipper du oroa dig. Lycka till!

Svar på tråden knöl i armhålan!