• Mamahanna

Svarta klumpar??? usch, hjälp!

Har skrivit om min konstiga mens med rosa, brun röda flytningar som sedan blev stänk av blod och du mer blod och nu kommer det stora svarta klumpar!! Vad är det? Har jätte ont i magen just nu? Har ringt gyn tidigare idag men dem hade så mycket att göra..Bad mig göra ett g-test..
    Vad e det????

p.s har spiral d.s

• Svar på tråden Svarta klumpar??? usch, hjälp!
  • Marlene B

Har du spiral när du är gravid???

• Melami

G-test = graviditetstest

- Mamma till världens finaste hårdrockssessa född 060108 o bebbe i magen BF 15/10-
  • Mamahanna

Nej jag vet inte om jag e gravid, hon på gyn sa att jag skulle ta ett g-test..men vad e detta för stora svarta klumpar...usch

• Änglaplinga

säkert koagulerat blod...

• Mamahanna

Änglaplinga: vad betyder det?

• AnniPanni

svarta klumpar: oftast är det koagulerat blod blandat med bitar av slemhinna. Inte farligt alls. Jag hade ofta så innan spiralen o när spiralen sen åkte ut så var det en massa *ryser*.

• Änglaplinga

alltså blod som stelnat, blodet koagulerar för att det ska sluta blöda..

• IdaN

vad har du för typ av spiral?
    när jag hade min spiral så hade jag jätte mycket såna klumpar i min mens har aldrig haft det innan och så fort jag tog ut spiralen så försvann klumparna och mensen minskade även kraftigt i blödningsmängd samt mindre mensvärk.
    Men klumparna är som sagt levrat blod men har du gjort ett graviditetstest som  dom föreslog på gyn?

Casper ska få en lilla syster med bf 5/9
Svar på tråden Svarta klumpar??? usch, hjälp!