• Silverkatten06

Vår trädgård är invaderad av flygmyror!

Vår trädgård är fullständigt invaderad av flygmyror! Jätteäckligt är det. Hur blir man av med eländet?

• Svar på tråden Vår trädgård är invaderad av flygmyror!
  • SvanFlikkan

finns det inget myrmedel man akn sprida ut+
    För ett par dagr sen var jag invaderad av dessa kryp URSCH! Gick inte vara ute!

• Silverkatten06

Funkar Myrr även på flygmyror? Är itne så sugen på att hälla ut gift eftersom vi har en 1-åring och två katter samt rådjur, harar, igelkottar och grannkatter på tomten...

• sanna77

Om du väntar tills i morgon har de flygit iväg och problemet är löst. Myrorna får vingar när det är färdigvuxna. De parar sig (svärmar), och efter det biter arbetarmyrorna av honornas vingar och dödar alla hanar.

• loijsan
    sanna77 skrev 2007-08-06 11:39:12 följande:
    Om du väntar tills i morgon har de flygit iväg och problemet är löst. Myrorna får vingar när det är färdigvuxna. De parar sig (svärmar), och efter det biter arbetarmyrorna av honornas vingar och dödar alla hanar.
    oj det visste jag inte, intressant:) tack!
  • mjuffpuff

jag har hört att stockholm är invaderat av flygmyror :o, visste inte om att de para sig o skit o att vingarna sen bets av :P
    en flygmyra hade hamnat i en (ren) tekopp o den hällde jag diskmedel över, sen skölde jag ner i vasken :), brukar spreja diskmedel på äckliga flugor, de dör direkt typ, funkade att dränka myran med i det...

diskmedel rekomenderar jag dock inte på ytor där katt o barn o djur är på =/ .... jag väntar o passar på när flugäcklen sitter på skåpsluckor eller väggen lr göra en fälla o sen döda alla :)!

jag har bara sett en flygmyra här där jag bor (norra skåne) de försvinner säkert snart :)

• Kanelflicka

man behöver inte göra något. De försvinner inom 2-3 dagar

• SvanFlikkan

Jo sthlm invaderades och de vahemskt, inte bara i stan utan i förorterna, dom var överallt. Hua.
    Äklad, tror vi plockade ur dom ur håret var 5e sekund och sedan fick jag ta ett par som flög innanför tröjan ner i bröstet *bläää*

mjuffpuff skrev 2007-08-06 11:50:22 följande:
    jag har hört att stockholm är invaderat av flygmyror :o, visste inte om att de para sig o skit o att vingarna sen bets av :Pen flygmyra hade hamnat i en (ren) tekopp o den hällde jag diskmedel över, sen skölde jag ner i vasken :), brukar spreja diskmedel på äckliga flugor, de dör direkt typ, funkade att dränka myran med i det...diskmedel rekomenderar jag dock inte på ytor där katt o barn o djur är på =/ .... jag väntar o passar på när flugäcklen sitter på skåpsluckor eller väggen lr göra en fälla o sen döda alla :)!jag har bara sett en flygmyra här där jag bor (norra skåne) de försvinner säkert snart :)
  • Nananas

Japp, de svärmar nu, men det varar inte så länge. Hade en drös i sovrummet igårkväll

Those three words are said too much.They`re not enough.
  • trollkarl

köp en gasflaska och slang med anslutning för att tända låga o elda upp dom samt boet..

• uniMog
    SvanFlikkan skrev 2007-08-06 12:05:50 följande:
    Jo sthlm invaderades och de vahemskt, inte bara i stan utan i förorterna, dom var överallt. Hua. Äklad, tror vi plockade ur dom ur håret var 5e sekund och sedan fick jag ta ett par som flög innanför tröjan ner i bröstet *bläää*
    jag var förföljd av en! :-O Den gick bokstavligt talat efter mig! Jag kastade bort den, den kröp efter.... tittade man bort 2sek så kröp den på benet *ryser*
    What do they need such good eyesight for anyway?
Svar på tråden Vår trädgård är invaderad av flygmyror!