• Silverkatten06

Vår trädgård är invaderad av flygmyror!

Vår trädgård är fullständigt invaderad av flygmyror! Jätteäckligt är det. Hur blir man av med eländet?

• Svar på tråden Vår trädgård är invaderad av flygmyror!
  • Lanson

Just nu håller flygmyrorna här på att förbereda sig på att flyga iväg. några har redan börjat men det kryllar av svarta små myror på backen just nu så jag kan tänka mig hur det kommer se ut i eftermiddag eller ikväll.

Förrästen flög det in en i munnen och flög längst bak i halsen så det enda jag kunde göra var att svälja! FY!

• trollkarl

ÅTERIGEN ! köp en gasflaska och slang med anslutning för att tända låga o elda upp dom samt boet..

• Storm07

Ta fram trädgårdsslangen och spola bort dem med högtryckstrålen! Då sticker de iväg!

• PiaMaria

vi har också fått världens skock av flygmyror.....fatta knappt vad det var som rörde sig så mkt var det...

men alltså dom flyger snart iväg då????

• Lanson
    tvabarnsmamma21 skrev 2007-08-06 12:10:25 följande:
    vi har också fått världens skock av flygmyror.....fatta knappt vad det var som rörde sig så mkt var det...men alltså dom flyger snart iväg då????
    Dom brukar flyga iväg innom någon dag, ofta på kvällarna här hemma iallfall. Varje sommar så är det några dagars kvällar som blir förstörda för att dessa myror ska flyga iväg.
  • SvanFlikkan

Åh fy satan. de är så vidriga. men var fasen kommer dom ifrån???

Pejgan skrev 2007-08-06 12:07:44 följande:
    jag var förföljd av en! :-O Den gick bokstavligt talat efter mig! Jag kastade bort den, den kröp efter.... tittade man bort 2sek så kröp den på benet *ryser*
  • svårt att vara unik

SvanFlikkan - myrstackar. Vi har vattnat med baythion några gånger och verkar nu till slut fått bukt med myrorna (vi hade en mängd myrbon under plattorna på uteplatsen).

• SvanFlikkan

svårt att vara unik skrev 2007-08-06 13:21:02 följande:

SvanFlikkan - myrstackar. Vi har vattnat med baythion några gånger och verkar nu till slut fått bukt med myrorna (vi hade en mängd myrbon under plattorna på uteplatsen).
    haha jo, men jag har ALDRIG varit med om så många på en ggn
  • svårt att vara unik

SvanFlikkan - Nä, det är ett otyg när de svärmar! Fast det ser lite coolt ut också när de plötsligt flyger upp ur myrboet allihop på en gång, ser ut som en liten svart orkan.

• Silverkatten06

Tack för alla svar, känns skönt att veta att de snart försvinner själmant.

Trollkarl - Har faktiskt ingen lust att sätta eld på hela gräsmattan, blir nog ett lite väl drastiskt resultat...

• trollkarl
    Silverkatten06 skrev 2007-08-06 17:02:35 följande:
    Tack för alla svar, känns skönt att veta att de snart försvinner själmant. Trollkarl - Har faktiskt ingen lust att sätta eld på hela gräsmattan, blir nog ett lite väl drastiskt resultat...
    nej då, inte med brännare..
  • SvanFlikkan

svårt att vara unik skrev 2007-08-06 13:37:32 följande:

SvanFlikkan - Nä, det är ett otyg när de svärmar! Fast det ser lite coolt ut också när de plötsligt flyger upp ur myrboet allihop på en gång, ser ut som en liten svart orkan.
    haha de har jag aldrig sett, vet bara då de invaderade här HEMSKT!
    Men skulle nog vilja se de hehe
  • Royalisten

Vi har flygmyror i köket några veckor i början av juli brukar dom komma varje år.Hur många som helst,jätte irriterande!Hur får man bort dom helt?

• jamilla

har samma problem...spolat massor. hält kokande vatten
    Ringde antiximex....hon sa dom me vingar är dom befruktade honorna....när dom är redo flyger dom iväg....dom andra blir kvar o dör *usch*
    sa jag skulle hälla kokande vatten eller radar pulver.....

riktigt äcklig ju uschhhhh
    hoppas dom försvinner snart....

Svar på tråden Vår trädgård är invaderad av flygmyror!