Vår trädgård är invaderad av flygmyror!
Vår trädgård är fullständigt invaderad av flygmyror! Jätteäckligt är det. Hur blir man av med eländet?
Vår trädgård är fullständigt invaderad av flygmyror! Jätteäckligt är det. Hur blir man av med eländet?
Just nu håller flygmyrorna här på att förbereda sig på att flyga iväg. några har redan börjat men det kryllar av svarta små myror på backen just nu så jag kan tänka mig hur det kommer se ut i eftermiddag eller ikväll.
Förrästen flög det in en i munnen och flög längst bak i halsen så det enda jag kunde göra var att svälja! FY!
ÅTERIGEN ! köp en gasflaska och slang med anslutning för att tända låga o elda upp dom samt boet..
Ta fram trädgårdsslangen och spola bort dem med högtryckstrålen! Då sticker de iväg!
vi har också fått världens skock av flygmyror.....fatta knappt vad det var som rörde sig så mkt var det...
men alltså dom flyger snart iväg då????
Åh fy satan. de är så vidriga. men var fasen kommer dom ifrån???
elda upp dom!!!
SvanFlikkan - myrstackar. Vi har vattnat med baythion några gånger och verkar nu till slut fått bukt med myrorna (vi hade en mängd myrbon under plattorna på uteplatsen).
svårt att vara unik skrev 2007-08-06 13:21:02 följande:
SvanFlikkan - Nä, det är ett otyg när de svärmar! Fast det ser lite coolt ut också när de plötsligt flyger upp ur myrboet allihop på en gång, ser ut som en liten svart orkan.
Tack för alla svar, känns skönt att veta att de snart försvinner själmant.
Trollkarl - Har faktiskt ingen lust att sätta eld på hela gräsmattan, blir nog ett lite väl drastiskt resultat...
svårt att vara unik skrev 2007-08-06 13:37:32 följande:
Vi har flygmyror i köket några veckor i början av juli brukar dom komma varje år.Hur många som helst,jätte irriterande!Hur får man bort dom helt?
har samma problem...spolat massor. hält kokande vatten
Ringde antiximex....hon sa dom me vingar är dom befruktade honorna....när dom är redo flyger dom iväg....dom andra blir kvar o dör *usch*
sa jag skulle hälla kokande vatten eller radar pulver.....
riktigt äcklig ju uschhhhh
hoppas dom försvinner snart....