• Kater

bebisvänliga kaféer och restauranger i Göteborg?

Hej!
    Vi har fått en flicka som nu är 3 veckor gammal (första barnet). Jag funderar på att börja gå in i stan (Göteborg) men vet inte riktigt vilka ställen man kan sitta och äta eller fika på som är bebisvänliga, alltså som har smidigt skötbord i toaletterna och som man kan lätt amma bebisen på. Några bra förslag?

• Svar på tråden bebisvänliga kaféer och restauranger i Göteborg?
  • Småtokig

Åhlens tyckte jag var bra när jag var uppe förra veckan.. Har ett skötrum med soffan och grejer..

• Magdis

Den danska köttrestaurangen i Brunnsparken är suverän!
    Andra bra ställen är: kafeet på andra våningen i arkaden (kan tydligen inte komma på några namn), den persiska restaurangen långt upp på kungsgatan (nästan ända framme vid järntorget), åhlens......

• Kater

Tack för tipsen! Är bara tacksam att få så många förslag som möjligt!

• Garry

Café Cosmos är helt okej. Ligger på Västra Hamngatan.

Condecco är helt suveränt när man har barn. Finns många barnstolar och många mammor med barn!! Har suttit där och ammat många gånger. Finns både i Kompassen, Avenyn och på Linnégatan.

Håller med om att Åhlens är bra. Kanske inte så mysigt skötrum men bra café med många mammor och mycket barn!

• Moder2
    Garry skrev 2007-08-06 19:22:16 följande:
    Café Cosmos är helt okej. Ligger på Västra Hamngatan. Condecco är helt suveränt när man har barn. Finns många barnstolar och många mammor med barn!! Har suttit där och ammat många gånger. Finns både i Kompassen, Avenyn och på Linnégatan.Håller med om att Åhlens är bra. Kanske inte så mysigt skötrum men bra café med många mammor och mycket barn!
    cosmos får man väl inte amma på? där blev jag portad för 6 år sedan...?
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Bounce

Fröken Olssons är också bra, liksom Espresso House i Vasastan

• Linda1976

Dahl´s cafe på övevåningen i Arkaden.
    Jensens Böfhus heter den i Brunnsparken!

Fiket i källaren på stadsbiblioteket.

Om du får för dig att shoppa så är skötbord/toaletter superfina på  Freeport.

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Snottan

jag brukar fika på espresso house i nk huset. le pain france (felstavat jag vet;) som ligger där spårvagnen svänger av från avenyn mot liseberg. stort o rymligt är det där.
    villa belparc med är bra. rymligt med och där är dom vana vid barnvagnar.
    håller med om att kosmos inte är barnvänligt. jag går inte dit numer efter att ha hört att ammande mammor inte är välkomna.
    trevlig fikastund!!

• Kater

Bra tips! Har de här ställena hyfsat bra skötbord alltså och bra plats för vagnen? Finns det flera ställen någon känner till?

Svar på tråden bebisvänliga kaféer och restauranger i Göteborg?