• Boolli

Vad kostar det att anlita en tapetserare? Tips?

Har just tjackat en fåtölj på blocket.se som jag ska hämta hem imorn. Jag vill ha helt nytt tyg på den och tänkte därför lämna in den hos tapetserare men jag är rädd att det kommer kosta skjortan..
    Har nån här anlitat en tapetserare och blivit nöjd över resultat/pris? Eller någon som gjort det på egen hand?

Tips önskas!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-06 14:39:06:
    har nu lagt in en bild på fåtöljen på min sida. Så ni kan se hur den ser ut

• Svar på tråden Vad kostar det att anlita en tapetserare? Tips?
  • eyry

Du kan ju göra det själv om det inte är så krånglig fåtölj!

Älskar mina 2 prematurer
  • Boolli

Ja jag vet och helst skulle jag vilja det men den kanske är lite krånglig vad tror du?

• flixflax

Jag har gjort en del saker på egen hand. Soffa stol osv. Just den modellen du har ser lite krånglig ut att få snygg. MEn Det beror så klart på hur det är sytt idag, hur händig du är och vilket tyg du väljer.

• Boolli

Ja jag håller med.. Men vill ju att det ska se bra och proffsigt ut så därför tänkte jag att nån kunnig skulle få göra jobbet. Men så kom jag på att jag kanske då inte sparar in en krona utan snarare hamnar på en dyrare slutnota istället för att tjäna på det..

• Boolli

Ingen som har erfarenhet av tapetserare?

• smill

hej.... jag har lämnat in en 60-tals soffa o 2 ikea-fåtöljer till tapetserare... hur nöjd som helst.

jag skulle absolut lämna in stolen till ´hantverkare ist för att ge sig på den själv. Blir ALDRIG lika bra annars. 

allt e ju relativt men.......det är ganska dyrt. Lite beroende på vilket tyg du väljer oxå förstås. jag betalade 14 000 för en enkel soffa (bara lösa plymåer) samt 2 fåt.

Hör av dig om du vill se resultatet.

Svar på tråden Vad kostar det att anlita en tapetserare? Tips?