Inlägg från: aktuelle |Visa alla inlägg
  • aktuelle

insynsskydd

finns ju olika sorters plastfilm som man kan sätta på rutan. jag hittade en superfin på en färgaffär här i stan, ser lite ut som snäckskal, sådär pärlemor-aktiga ringar :) fanns även andra varianter på nordsjö här i stan.

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • aktuelle
    bella1975 skrev 2007-08-06 19:41:30 följande:
    Det finns ju sån där plastfilm på ikea, man kan ju skära ut mönster om man känner sig lite händig.
    jag har använt sådant till fönstrerna i både kök och vardagsrum, man hinner svära några gånger innan man är klar :P hade tänkt ha detta i badrummet och toaletten, men de lossnar fruuuktansvärt lätt så risken är att de bara faller ner då det alltid finns fukt i badrum och toalett..
  • aktuelle
    bella1975 skrev 2007-08-06 19:50:09 följande:
    Jag har sånt på mitt fönster i tvättrummet och det sitter där det sitter. Å andra sidan så har det inte kommit nåt vatten på det, så jag vet inte om det sitter kvar då. Men det är ju inte så dyrt så det är väl bara att prova.
    inte dyrt näe, tänkte mer på tiden man håller på att sätta fast det ;) inge kul om det vore förgäves
  • aktuelle
    Stina M skrev 2007-08-06 19:51:07 följande:
    usch jag köpte också den där färg plasten som ikea hade, lossnade andra dagen
    i ett sovrum eller i badrum/toalett?
  • aktuelle
    bella1975 skrev 2007-08-06 19:52:53 följande:
    nä det har du ju rätt i, det kan ju vara lite bökigt med luftbubblorna...
    beror ju lite på hur avancerat man gör det också :) jag har gjort vågräta ränder på köksfönstrerna och det var iiinte att leka med :)
  • aktuelle
    bella1975 skrev 2007-08-06 19:58:02 följande:
    fast jag har inte den där färgade plasten utan den "genomskinliga". Det kanske är olika.
    jag har den genomskinliga överallt också.. har inte provat den färgade.
  • aktuelle
    Storasyster yster skrev 2007-08-06 20:56:43 följande:
    Har också den genomskinliga varianten från Ikea. Tog ett tag att få till det (har ett 2 m långt fönster i sovrummet uppdelat på 3 rutor), men nu sitter det där det sitter. Billigt var det också.
    har samma i köket och i vardagsrummet, tar lite tid men efter ett fönster lär man sig tekniken :)
Svar på tråden insynsskydd