Hur vet man om man har exempelvis ADHD?
Som barn var jag sprallig, utåtriktad och pratsam. Har alltid haft svårt med koncentrationen på sånt jag måste göra, läxor, städa etc. Har aldrig riktigt kunnat itta och se klart en hel film tex. Men däremot läsa, det har jag kunnat göra i timmar och glömt tiden helt! Det är ett stort intresse.
Nu som vuxen har jag stor svårigheter främst att komma igång med saker, ta initiativ och fixa. Det händer liksom ingenting. Här hemma är det så stökigt att man får vada fram oftast... Jag orkar liksom nte ta ta tag i det! Räkningar bli sällan betalda i tid, jag kommer mig inte för. Känner ständigt att "det där gör jag sedan". Har bakom mig högskoley
utbildning på totlt 5 år och en genomförd examen, men har aldrig pluggat till tentor utan det är nog enbart för att jag har rätt lätt att lära.
Har mer och mer börjat fundera på om nåt är fel, eftersom jag inte klarar av att sköta hemmet ens. Har varit hos en läkare som konstaterade att jag inte verkar dprimerad, känner mig inte så heller. Bara fruktansvärt oorganiserad och initiativlös.
Läste runt lite nu på nätet och tyckte att så mycket stämmer på ADHD. Nån som kan lite, kanske har erfarenhet själv? Låter detta som exempelvis ADHD?