• xxmeyaxx

Hormonfria preventivmedel, tips?

Är gravid, med BF 15 oktober. Efter detta kommer det ju bli dags för preventivmedel igen (uff, vad konstigt det känns..) och då ska man in i den där jäkla djungeln igen.

Saken är det att denna gång vill jag verkligen inte gå tillbaka till p-piller och jag vill inget hellre än att slippa alla dessa extrahormoner. Dels för att om vi planerar syskon så vill jag inte att kroppen ska behöva avvänja sig från allt skit igen..

Undrar därför vad det finns för hormonfria preventivmedel att rekommendera?
    Kondom är något vi helst hoppar över. Tacksam för tips.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Svar på tråden Hormonfria preventivmedel, tips?
  • ming

Kopparspiral, kondom, pessar är några jag kommer på nu så här på rak arm.

• Krikelina

En p-dator kanske skulle passa.
    Jag har en och den har funkat fint hittills iaf .

• Kakan83

Mini pller är det inte mkt hormoner i, hormon spiral, koppar spiral och pesar. Det var dom erbjudanden jag fick nu när jag skulle börja igen efter vi fick Oliver. Jag får inte äta tex p-piller osv pga hjärtsjukdomar i familjen.

• xxmeyaxx

krikelina,
    är inte det väldigt mycket arbete med en sådan?

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    Kakan83 skrev 2007-08-06 22:26:24 följande:
    Mini pller är det inte mkt hormoner i, hormon spiral, koppar spiral och pesar. Det var dom erbjudanden jag fick nu när jag skulle börja igen efter vi fick Oliver. Jag får inte äta tex p-piller osv pga hjärtsjukdomar i familjen.
    fungerar minipiller bra då?
  • Kakan83
    xxmeyaxx skrev 2007-08-06 22:27:46 följande:
    fungerar minipiller bra då?
    Enligt min BM så ska dom vara lika säkra som p-piller. Jag har dock aldrig använt mig av dom. Jag valde hormonspiralen. Jag är så glömsk av mig så piller är inget bra alterbativ för mig. Plus att man slipper mensen med hormonspiral.
  • Krikelina
    xxmeyaxx skrev 2007-08-06 22:26:53 följande:
    krikelina,är inte det väldigt mycket arbete med en sådan?
    Nja mkt och mkt...
    Första månaden är väl värst då man ska kissa på 16 Förvånadstickor i rad typ..
    Men sen är det ju "bara" 8 stickor i månaden Skrattande.
    Man vänjer sig fort.
    Det drygaste är att komma ihåg att kolla den dagligen.
  • xxmeyaxx

men är det inte mkt hormoner i en sådan spiral?

• xxmeyaxx
    Krikelina skrev 2007-08-06 22:29:44 följande:
    Nja mkt och mkt...Första månaden är väl värst då man ska kissa på 16 stickor i rad typ..Men sen är det ju "bara" 8 stickor i månaden .Man vänjer sig fort.Det drygaste är att komma ihåg att kolla den dagligen.
    Jag kan tänka mig det
  • ciccielv

tålsjälv inga prevmedel med hormoner,har kopparspiral som är toppenbra!det negativa är de stora blödningarna,fast mensdagarna blir kosrtare,ingen mensvärk heller

Svar på tråden Hormonfria preventivmedel, tips?