• xxmeyaxx

Hormonfria preventivmedel, tips?

Är gravid, med BF 15 oktober. Efter detta kommer det ju bli dags för preventivmedel igen (uff, vad konstigt det känns..) och då ska man in i den där jäkla djungeln igen.

Saken är det att denna gång vill jag verkligen inte gå tillbaka till p-piller och jag vill inget hellre än att slippa alla dessa extrahormoner. Dels för att om vi planerar syskon så vill jag inte att kroppen ska behöva avvänja sig från allt skit igen..

Undrar därför vad det finns för hormonfria preventivmedel att rekommendera?
    Kondom är något vi helst hoppar över. Tacksam för tips.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Svar på tråden Hormonfria preventivmedel, tips?
  • JAG är BÄST

Oj vad hände

Men nej förhelvete INGA mini-piller. Dom ställer bara till oreda i kroppen.

Jag säger som ming.

• xxmeyaxx
    ciccielv skrev 2007-08-06 22:32:05 följande:
    tålsjälv inga prevmedel med hormoner,har kopparspiral som är toppenbra!det negativa är de stora blödningarna,fast mensdagarna blir kosrtare,ingen mensvärk heller
    Jag läste att man kunde blöda mer.. och att infektioner i bukhålan kunde förekomma?
    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • josefsmamma

Meya:
    hormonspiral är, som du hör, inte hormonfri.
    Kopparspiralen däremot är helt hormonfri- men man får mer blödningar vid mens.
    minipiller måste man ta på samma tidpunkt varje dag.
    P-piller ska man inte äta om man ammar.
    P-spruta rekommendeas maxanv. i 2 år pga risk för beskörhet och så finns det P-stav.

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • xxmeyaxx

j-m,
    som sagt - en enda stor djungel

• Kakan83
    xxmeyaxx skrev 2007-08-06 22:30:22 följande:
    men är det inte mkt hormoner i en sådan spiral?
    Hormonerna som är i en hormonspiral håller sig endast i livmodern. En dos stöts ut varje månad. I broshyren jag fick ang hormonspiralen står det att ägglossning funkar som vanligt när man tagit ut den.
  • ciccielv

xxmeyaxx

vissa månader blöder jag knappt,vissa störtblöder jag i tre dagar,ibland som vanlig mens.

har aldrig haft problem med kopparspiralen,den sitter där den ska,och funkar 100% säkert oxå

• Fru Indosaurie

p-spruta innehåller ju hormoner, den skulle jag aldrig rekommendera åt någon!
    vi kör med kondom extremt osexigt men jag vet inte vad jag annars ska kunna komma på..

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Kakan83
    Fru Indosaurie skrev 2007-08-06 22:39:49 följande:
    p-spruta innehåller ju hormoner, den skulle jag aldrig rekommendera åt någon!vi kör med kondom extremt osexigt men jag vet inte vad jag annars ska kunna komma på..
    Ja, mycket hormoner också. "Hästmängder" på en och samma gång, enligt min BM. Låter ju läskigt!
  • ciccielv

nä fy för p-spruta tålde den inte,mådde rent sagt skit utav den.maken kunde inte vara i närheten utav mig pga mitt humör.den rekomenderas inte heller till folk med depressioner,så jag slutade med den efter en spruta pga depressioner fram och tillbaka.

• xxmeyaxx

Nu måste jag lämna er. Sängen väntar.. Jobba imorn.
    Men läser era tips även imorgon! Om sådana finns.

• Heranell

Jag har ätit p-piller och minipiller förr och det funkade inte alls, hade blödningar stup i kvarten.
    Så jag har numera kopparspiral och den funkar kanon! Var orolig för att jag skulle blöda mer, det gjorde jag de första 4 gångerna men sen är min mens som innan jag fick barn fast jag slipper numera mensvärken.
    Kan ju vara värt att prova iaf! Gratis är den också.

• Murloc

Pessar är väldigt bra, och kondom.

Svar på tråden Hormonfria preventivmedel, tips?