• spenatmamman

Det viktiga med en behå/bikiniöverdel är egentligen inte axelbanden, utan att den sitter ordentligt UNDER bysten! Den ska sitta åt och ge bra stöd, har man stor byst ska man definitivt ha bygel som ger bäst stöd. Med rätt behå kan du till och med ha en behå UTAN axelband, om den sitter som den ska under! Axelbanden ska inte ta stor del av tyngden alls! Kanske väljer du en överdel som är för stor i omkrets under bysten?

• spenatmamman

Det är min erfarenhet som både försäljare av behåar och sömmerska . Och egen för den delen också! Det gäller att hitta rätt behå, det är inte bara storleken som är viktig utan även modellen. Har du allt för stor tyngd på axelbanden får du problem!

Bra stadiga bikinis är fodrade med ett material som ger mer stadga även om det inte riktigt blir lika stadigt som i en vanlig behå, men näst intill.

• spenatmamman

Fru Humla - det var ganska länge sen jag jobbade med det dock :).

Ja, amningsbehå med bygel borde verkligen vara regel i större storlekar! Har dragits med bygellösa i snart tio månader nu, har förb*t ont i rygg och axlar . Nu har jag så smått börjat använda vanliga behåar igen, och det är enormt skönt!

Svar på tråden Bikini för större byst??