Nej det är nog minst stressigt för den i kartongen tror jag. För har en hundvalp som måste ut titt som tätt. Känns så hemskt med att lämna ett så pass skadat djur helt öppet också. Vatten har jag sprutat på den, men den rörde sig inte. Den bara andas.
Tror det var små ägglarver jag såg på den, men vill inte pilla på den mer. Kan ju inte göra någonting åt det.
Om veterinär skulle ta igelkotten om jag ringer, får jag stå för kostnade då?
Moralmamman skrev 2007-08-07 07:51:18 följande:
Hej Thussen!Hur går det för igelkotten? Vilken tur för igelkotten att du kom....Oavsett hur det går så har du gjort en insats... Jag tänker att den kanske blir stressad och uppjagad av att ligga i en kartong. Finns det inte något lugnt och skuggigt ställe där du kan lägga den, jag menar typ under en buske eller så??? Jag skulle nog spruta lite vatten på den, från en så´n där liten vattenflaska...Bara försiktigt...och så spruta lite vatten på marken i närheten och ställa ut vatten på ett fat i närheten...Jag vet inte men jag tror igelkottar är tåliga och nu är det nog vatten den behöver. Vi satte upp staket en sommar och innan staketet kunde sättas upp skulle vi gjuta. Vi grävde flera djupa hål (där betongen skulle fyllas) och sedan blev det kväll. Det gick flera dagar innan vi gjorde det.....och då upptäckte vi att en liten igelkott ramlat ner i ett av hålen! Han verkade död, men efter ett tag repade den sig och kilade iväg. Vi blev jätteglada! LYCKA TILL!!!