• Jillsan80

Katastrof...jag har snusat!!!

Jag har fått 2 barn och snusat nästan en dosa (general portion) dagligen i snart 10 år, alltså även under graviditet och amning. Har alltid sagt att om/när jag blir gravid, har testat ALLT, nikotinplåster, bara sluta, minskat, nikotinfritt snus och t.o.m. hypnos men inget har hjälpt Hade FRUKTANSVÄRT dåligt samvete (det ska man iaf ha) men kunde inte sluta.

Dottern amma jag i 6 månader och hon led, massor. Hon skrek, skrek o skrek tills hon blev 4-5 månader (kolik sa dom att d var, men ja vet inte), sonen har ja inte ammat alls och han är världens lugnaste, skriker nästan aldrig men så får han bara ersättning. Ingen av dem har ngt "fel" vad vi vet iaf.

Lycka till!

*mamma till Bianca född -05 och Felix född april-07*
  • Jillsan80

Min bm sa att om jag inte mådde bra utan snus så skulle ja ta mina snus istället, så på något sätt känns det som att de tycker att man ska va lugn och ta snus än att bli stressad utan snus!

• Jillsan80
    Anonym (Ångest) skrev 2007-08-07 12:54:32 följande:
    Jillsan80:De verkar som att stressen inte alls är så bra. Det är ju inte bra för barnen om man snusar..men än hur mycke man vill och borde sluta är de inte lätt... det är verkligen olika från Bm till Bm...
    Nä stressen är inte bra och inte snuset heller. Ja tänker så här: Så länge jag mår bra så mår bebisen bra. Ja vet, det är inte så i alla lägen, men det har funkat hos mig Det är inte lätt att sluta nej, betydligt mer beroendeframkallande än tobak.
  • Jillsan80
    Anonym (Ångest) skrev 2007-08-07 14:18:31 följande:
    De va en mycket bra tanke att tänka!! så länge jag mår bra så mår bebisen bra!! Fortsättningen kommer vara att jag ska göra allt för att inte snusa men heller inte pressa mig för att sluta för de mår jag inte alls bra utav. Så här i efterhand så var jag lite dum som inte sluta tidigare...me snuset eftersom barnet var planerat och att jag vet ju att de bästa är att inte snusa. Tack så mycke för alla kloka ord du kommit med!!
    Inte har ja väl kommit med så kloka ord, säger vad jag erfarit och vad jag tycker bara. Lycka till, det går nog bra med allt hur du än gör. Ha d bra vännen!
Svar på tråden Katastrof...jag har snusat!!!