Inlägg från: Anonym (Ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångest)

Katastrof...jag har snusat!!!

Jag blir så arg på mig själv. Jag är i vecka 22 och är super lycklig att jag och min sambo ska bli föräldrar!!! Innan jag blev gravid va jag storsnusare...slutade när jag plussade och klarat mig bra sen dess. Och nu har jag under dom två senaste veckorna, snusat nån snus per dag...å jag hatar verkligen mig själv för det!! hur kan jag egentligen göra så ...fattar inte de...
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen...idag har jag ångest som bara den...

• Svar på tråden Katastrof...jag har snusat!!!
  • Anonym (Ångest)

Anonym(snusare)
    Å va skönt att höra att de är nån mer, eller de är ju inte bra...men du förstår, jag trodde att nu har jag verkligen gjort bort mig totalt och mitt barn kommer lida hela sitt liv.....var snusar du för nått..lös/portion?!

• Anonym (Ångest)

De hände inte nått med ettan då?! snusade du lika mycke eller?!

• Anonym (Ångest)

Anonym (snusare):
    Visste din BM om de?!
    Dittrich: precis så har jag gjort..på kvällen har jag smekt magen och mått jätte dåligt!!

• Anonym (Ångest)

Anonym (I Know) skrev 2007-08-07 09:09:00 följande:

Visst är det bättre om man inte snusar, men stress och ångest är betydligt farligare än nikotin för barnet. De artiklar jag läst i läkartidningar brukar nämna att man naturligtvis bör försöka sluta snusa/röka innan man blir gravid om man kan klara det utan att må alltför dåligt då stressen är värre än något annat för fostret.
    Ojdå att stressen är farligare än nikotin de trodde jag aldrig. Men de är klart när jag var super stressad och orolig i kroppen i början av grav. så kände jag mer inte alls bra i kroppen. Ont och spänd i magen till tusen. Mycke för att jag inte snusade alls..beroende är ett h-vete (ursäkta uttrycket). Det som känns nu är att jag har sån ångest över att jag tagit snus, och rädslan finns hela tiden att jag skadar barnet nå fruktansvärt mycke.. något som jag har fått höra av vänner och bekanta att de är livsfarligt om jag skulle snusa.
  • Anonym (Ångest)

Jillsan80:
    De verkar som att stressen inte alls är så bra. Det är ju inte bra för barnen om man snusar..men än hur mycke man vill och borde sluta är de inte lätt... det är verkligen olika från Bm till Bm...

• Anonym (Ångest)
    Jillsan80 skrev 2007-08-07 13:20:00 följande:
    Nä stressen är inte bra och inte snuset heller. Ja tänker så här: Så länge jag mår bra så mår bebisen bra. Ja vet, det är inte så i alla lägen, men det har funkat hos mig Det är inte lätt att sluta nej, betydligt mer beroendeframkallande än tobak.
    De va en mycket bra tanke att tänka!! så länge jag mår bra så mår bebisen bra!! Fortsättningen kommer vara att jag ska göra allt för att inte snusa men heller inte pressa mig för att sluta för de mår jag inte alls bra utav. Så här i efterhand så var jag lite dum som inte sluta tidigare...me snuset eftersom barnet var planerat och att jag vet ju att de bästa är att inte snusa. Tack så mycke för alla kloka ord du kommit med!!
  • Anonym (Ångest)

Anonym (snusare)Jo onico snuset är bra...men de snusade jag i början av grav när jag mådde illa mest varje dag så jag har lite svårt med de..

Svar på tråden Katastrof...jag har snusat!!!