Hjälp! Jag har så lätt för att rodna!!! JOBBIGT
Jag är en helt vanlig 22 årig tjej som både är söt och omtyckt. Jag är inte blyg utan snarare rätt framåt, men jag har ett handikapp som gör att jag känner mig förhindrad att säga och göra vad jag vill, trots att jag så gärna vill. Jag har väldigt, väldigt lätt för att rodna, bli illröd, tomatfärgad, kräftröd osv ni fattar. Det behöver inte vara en pinsam situation och jag behöver egentligen inte känna mig varken besvärad eller generad ÄNDÅ kan de allt för ofta hända att när jag talar med en person, jobbakompis, nån granne eller kassörskan på ica att jag blir tomatröd helt utan anledning. De på jobbet var klumpigt nog på mig ett tag om detta. vi är rätt många (jobbar inom vården) och när vi satt och fikade och nån frågade mig nåt så blev jag knallröd, bara för att jag visste att jag skulle bli det liksom, skit knas och störigt. Jag känner att jag inte har nån kontroll över färgen som skulle räcka till att måla om alla hus i storstan till klarrött. Vad ska man göra med ett sånt här problem? Nån som har nåt bra tips, hur ska jag tänka? P.S Rodnar konstigt nog aldrig i min sambos närvaro, då känner jag mig lugn och det spelar ingen roll vad han säger och det är sköööönt.