• jojja

Aprilmammor 2005 [tråd 10]

Förvånad

10-jubileum!!!

Det är vår 10e tråd, förstå hur länge vi haft våra små illbattingar hos oss?!
    Nu är det blöjans vara eller icke vara, dagis och småsyskon som håller oss igång, fast i ärlighetens namn är det minst lika mycket annat som avhandlas Oskyldig

Välkomna in för ännu en tremånaders-session Kyss
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 10]
  • emejo128

Åh tjena. Tre månader redan. Ja, ja. Tiden går.

Imorgon ska jag fortsätta mitt födelsedagsbak i värmen. Tårtor står på tur...

• jasminen

Oj! Har det gått 3 månader redan Bra att du märkte det!!Annars hade vi nog varit några som irrat bort oss för ett tag

Ingen förändring med lillflickan det ser riktigt dåligt ut så snälla håll tummarna för henne!

Vi har "onsdagsträffis" imorgon och så ska de gräva ner kablar här,så jag tror att jag inte kommer att ha nåt internet imorgon

• Bessie

Jojja: Bra gjort att starta en ny tråd (tur att någon är mer uppmärksam än en annan )!

Jas: *håller tummarna stenhårt*

Imorgon ska maken med Bella på första inskolningsdagen - spännande ! Själv ska jag åka med Melanie och min mamma och shoppa presenter till den ansenliga mängd nära och kära som fyller år de kommande två veckorna. Tullas på sparkontot, men vad gör man? Mycket kalas blir det framöver i alla fall .

• systeryster80

Jaha, det gick undan, som vanligt
    Men oj vad ni har skrivit idag!
    Blir ett långt inlägg det här
    jas--> Tänker på det mycket, hoppas oxå på det bästa
    Har bf 10/9....

emejo--> Jag har upptäckt något som jag tidigare bannlyste, färdiga tårtbottnar

bessie--> Ska nog försöka få bakat lite imorgon oxå, blåbärsmuffins kan väl vara trevligt att bjuda på när Bäbis har kommit

mariiee-> Säger som de andra; kan du inte få göra ett VUL?

lina80--> Välkommen! Har en Oliver för 23/4 2005 och väntar syskon 10 september.

jojja--> Oliver börjar oxå på dagis igen om två veckor, tänkte inte skicka med några blöjor (ligger väl 5 st på dagis), men däremot en hel del extrakläder.

tinna---> Gott att vara hemma igen då?

m om--> men, hur kan du ha missat det, tjatar ju jämt om det

helene--> Bara du vet vad som är rätt för dig *lycka till!*

dinkan--> 

• systeryster80

Har uppdaterat med bilder på Oliver och maggen
    Välkomna in på visit

• tinna

Innebär det här att våra bebisar borde vara sisådär 30 månader snart då

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • jasminen

Kikar in som hastigast,vet inte hur länge jag kan va uppkopplad idag...
    Vi ska iaf till stranden och svalka av oss för det är redan 23grader i skuggan
    Ha en skön dag alla!!
    *kram på er*

• helene306

Hoppla vad fort tiden går! Skönt att någon har koll

Är trött i knoppen på alla tankar och på en liten D som hållt låda. Han vaknade 22.30 och stod sömndrucken i dörröppningen och ville ha "nenning" Jag la mig bredvid och hoppades han skulle somna om. Kattsingen heller. Så fort jag rörde mig i sängen satt han som en igel runt halsen, så det var bara att sova med honom. Sen börjar han leka med napparna, när jag gick upp för att kissa hittade han några bilar som han vägrade släppa och lekte sen med dom. Han sparkade med täcket, han slängde benen över mig rakt över brösten. AJ! Han skulle resa sig och sätter händerna rakt över vänster bröst. AJ! Han kravlar ner i sängen............ Jag tröttnar och går in till oss, han efter, gråtandes och skriker efter "mammmmma!!" Han läggs mellan oss där han börjar prata med sambon, vi säger tyst jag vet inte hur många hundra gånger. Han håller på och pratar titt som tätt fram till 2,40 när jag tröttnar och går in med honom i sitt rum. Han gnäller och sambon går efter. Sambon kommer in efter 5 och D vaknade 8.20 glad som bara den

Pratade igår med en tjej som jobbar som lärare och det första hon säger är "jag rekomenderar starkt att du ska läsa" Hon har aldrig ångrat sig. Hoppet tänds. Vi pratar vidare och jag säger att jag trivs så bra med jobbet och då säger hon "men om du har ett jobb du trivs med skulle jag nog tänka om och fortsätta med det" Hoppet dalar. Iaf, vi pratar om olika saker och jag kommer sen fram till att har jag inte jobb på sterilen efter nyår då är det tillbaka till äldreomsorgen och det vill jag absolut INTE, så det finns bara en utväg och det är att läsa. Ska känna av lite mer nästa vecka när jag är på plats på jobbet och kolla lite mer med chefen. En del av hjärtat säger att jag vill läsa för att komma vidare och slippa vården, det som är det stora MEN:ET är sterilen, jag trivs så förbaskat med det jobbet, det är kanonbra arbetstider, inga helger eller röda dagar. Men jag har bara vikariat och ingen vet vad som händer efter nyår om jag får mer jobb eller hur det blir med jobb när landstinget privatiseras osv. Tjopp, tjopp......

jas: Håller alla tummar jag har för den lilla flickans skull!!

F+H=D+?
  • tinna

helene: Vi har haft en liknande natt.... Alma vaknade vid midnatt och höll igång till klockan tre ungefär. Spelade ingen roll vad vi gjorde, låg hos henne, hon låg hos oss, hon fick vatten, hon kissade på pottan osv. Shit vad jag är trött idag...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • emejo128

Godmorgon. Här regnar det, men smhi lovar sol till eftermiddagen. Maken har sin dagvecka, så han är borta varje dag denna veckan. Idag blir det lugnt och bara lite städ och bak.

Helene: jag är också lärare (på gymnasiet) och jag tycker att läraryrket är bland det bästa som finns. Jag har jobbat inom vården också (extra medan jag pluggade) och det enda som höll mig uppe när jag jobbade var tanken på att jag snart skulle bli lärare. Att vara lärare är verkligen passande mig, som är ordningsmänniska och som älskar att organisera och styra. Att ha daglig kontakt med (för det mesta) helt fantastiska ungdomar hjälper också till. Sedan är det klart att det finns svackor man kommer in i. Det är inte alltid solsken att gå till jobbet, men säg det jobb där man bara sprudlar av glädje och arbetsiver. Jag mår bra när jag står framför eleverna. Jag mår bra när jag lägger undan en bunt med prov jag har rättat. Jag mår bra när jag läser en uppsats som berör mig. Jag mår bra när jag läser elevernas utvärdering och förstår att jag, som deras lärare, faktiskt spelar en roll i deras liv.

SY: jo, jag har prövat färdiga tårtbottnar också... det är smidigt. Det kanske blir sådant i alla fall

Bessie: Spännande med inskolning.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 10]