Hoppla vad fort tiden går! Skönt att någon har koll
Är trött i knoppen på alla tankar och på en liten D som hållt låda. Han vaknade 22.30 och stod sömndrucken i dörröppningen och ville ha "nenning" Jag la mig bredvid och hoppades han skulle somna om. Kattsingen heller. Så fort jag rörde mig i sängen satt han som en igel runt halsen, så det var bara att sova med honom. Sen börjar han leka med napparna, när jag gick upp för att kissa hittade han några bilar som han vägrade släppa och lekte sen med dom. Han sparkade med täcket, han slängde benen över mig rakt över brösten. AJ! Han skulle resa sig och sätter händerna rakt över vänster bröst. AJ! Han kravlar ner i sängen............ Jag tröttnar och går in till oss, han efter, gråtandes och skriker efter "mammmmma!!" Han läggs mellan oss där han börjar prata med sambon, vi säger tyst jag vet inte hur många hundra gånger. Han håller på och pratar titt som tätt fram till 2,40 när jag tröttnar och går in med honom i sitt rum. Han gnäller och sambon går efter. Sambon kommer in efter 5 och D vaknade 8.20 glad som bara den
Pratade igår med en tjej som jobbar som lärare och det första hon säger är "jag rekomenderar starkt att du ska läsa" Hon har aldrig ångrat sig. Hoppet tänds. Vi pratar vidare och jag säger att jag trivs så bra med jobbet och då säger hon "men om du har ett jobb du trivs med skulle jag nog tänka om och fortsätta med det" Hoppet dalar. Iaf, vi pratar om olika saker och jag kommer sen fram till att har jag inte jobb på sterilen efter nyår då är det tillbaka till äldreomsorgen och det vill jag absolut INTE, så det finns bara en utväg och det är att läsa. Ska känna av lite mer nästa vecka när jag är på plats på jobbet och kolla lite mer med chefen. En del av hjärtat säger att jag vill läsa för att komma vidare och slippa vården, det som är det stora MEN:ET är sterilen, jag trivs så förbaskat med det jobbet, det är kanonbra arbetstider, inga helger eller röda dagar. Men jag har bara vikariat och ingen vet vad som händer efter nyår om jag får mer jobb eller hur det blir med jobb när landstinget privatiseras osv. Tjopp, tjopp......
jas: Håller alla tummar jag har för den lilla flickans skull!!