Varför vill man gifta sig???
Jag vill så gärna gifta mig. Ibland tänker jag att det beror på att jag blev så mobbad när jag växte upp och kände mig så ratad att det på något sätt skulle vara den ultimata bekräftelsen på att jag duger om jag blir gift. Ibland är jag rädd att det får mig stanna för länge i relationer, ibland är jag rädd att jag kommer gifta mig för att gifta mig inte för att lova trohet och samarbete till någon resten av livet - även om jag nu för tiden tycker det är viktigare att gifta mig med den rätta än inte bli gift.
Har nu en sambo sen ett år som har en 7årig dotter. I vår nyförälskelse drömde vi om giftermål men nu säger han bara att han har varit gift å det var ett misstag å att han inte vill lova något på papper igen utan kan lova mig det ensamma när vi är redo för det. han säger det skulle göra mig mer ledsen om vi var gifta och skilde oss om vi har barn än om vi inte var det. Jag tror sorgen skulle vara likadan. Dock vill jag ändå inte gifta mig med någon som inte vill gifta sig med mig. Man vill ju vara den som de drömmer om att få äkta, den de säger gör en till den lyckligaste i världen.
tacksam för svar
L