• Pricken1

Svorska... vi fortsätter här

Här tar vi upp allt mellan himmel och jord som rör det med att ha Svorska barn.

Vi pratar även om annat som rör Sverige/Norge, likheter - olikheter....

Mat har det pratats en hel del om och också musik och böcker...

Myndigheter och medborgarskap..... ja, vi pratar om det mesta.

Några av oss träffades och firade 17 maj tillsammans en regning dag i maj....

Det kunde varit värre....
  • Svar på tråden Svorska... vi fortsätter här
  • Kaxmaja

Halloj

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

Hur är de med er???

Här i Oslo är de varmt och skönt. Nu verkar de ha blivit sommar

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • norgesessan

det har åskat lite idag, men varit varmt och skönt..(söpregnat några skurar också, men då¨var vi inne)

• SiLiOs

Här (östergötland) ösregnade det i förmiddags, men även om det varit rätt mulet hela dagen tog jag mig ut med barnvagnen i alla fall

♥ oskar 070201 ♥ [ lisesplejs.blogspot.com ]
  • Kaxmaja

Oj då. Här i Oslo har de varit super fint väder idag. Duchade barnen i bhg med brandslangen Nu ¨börjar de däremot bli mulet

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Pricken1

Oh, vad härligt det låter. Ja här i Skåne börjar det molna på, men det är varmt och fuktigt idag.

Kul att höra av er alla. Vi ska snart ha semester - börjar på fredag. Ska blir superskönt !!!!!

Det kunde varit värre....
  • Yvonne81

missade nya tråden :o) Kopierar in från gamla!

Ha ha ha jag måste få berätta!

Jag jobbar ju som salgskoordinator i Norge - jag är ju svensk och pratar svenska! Mina säljare hade en tuff kväll så jag satte mig ner och ringde några samtal ut tillsammans med dem för att peppa lite!

Vi ringer ju i Norge till norska kunder och våra säljare är ju norska.

En av våra kunder sa såhär efter jag, på svenska, presenterat mig: "UTLENNING" sa han surt och så slängde han på luren!!! *asg*

Svar på tråden Svorska... vi fortsätter här