• Maria Seg

Är detta hål eller inflammerat tandkött? Tandläkare hit!

Jag har haft hemskt ont i 2 tänder, hörntänder, en aning i överkäken och där har jag en rotfylld tand så jag vet det inte är I tanden utan tandköttet som måste göra ont. Det har slutat blöda och lukta efter daglig anvädning av tandtråd och munskölj. MEN i underkäken på samma sida där det nyligen vuxit fram en visdomstand som sitter rysligt trångt samtidigt som nu en till v.dam trycker på från andra sidan, så har jag fått mycket smärta spec när jag äter och dricker. I början gick det ut i örat nu molar det bara i käken och runt tanden. Det är nu 1 vecka sedan det började och har inte blivit bättre. Men det slutar bulta efter tandborstning på kvällen en stund efter jag lagt mig. Det hjälper dock inte med vanliga värktabletter utan jag tar starkare. Använder corsodyl oxå. Har inte pengar till tandvård nu egentligen eller tid gå till tandläkaren men måste jag så får jag ta från kreditkortet då =( är ju orolig det blir rotfyllning snart annars OM nu detta är ett hål? Låter det som hål?

• Svar på tråden Är detta hål eller inflammerat tandkött? Tandläkare hit!
  • Black pearl

Du får nog kontakta din tandläkare.Det är ju näst intill stört omöjligt att ställa diagnos denna tråd.

• Black pearl

Menar nu inte att skrämma upp dig.Men här är en berättelse ur verkligheten.För tio år sedan så kostade det mig 26.00:-.Detta var summan jag fick betala ur egen ficka.Sedan FK gått in med "sin del" sas.
    Hur kunde det kosta så mycket.Jo jag hade pga tandläkarrädsla låtit bli att besöka tandl under flera år.Nu var det ej titanskruvar jag satte in.Då akn det bli ännu dyrare.Utan jag har  fastsittande bryggor.

• antitanten

Be att få avbetala till tandläkaren, det ska dom faktiskt kunna erbjuda.
    Precis som ovanstående som skrivit blir det hela mycket kostsamt om du inte genast tar kontakt med tandläkare. Jag fick göra en mycket svår och jobbig tandoperation som jag höll på att dö av dessutom.

Tänder som krånglar o tandkött som är inflammerat skall man vara noga med för inte alltför sällan kan man drabbas av blodförgiftning om man inte åtgärdar i tid.

• Black pearl
    antitanten skrev 2007-08-08 21:49:14 följande:
    Be att få avbetala till tandläkaren, det ska dom faktiskt kunna erbjuda.Precis som ovanstående som skrivit blir det hela mycket kostsamt om du inte genast tar kontakt med tandläkare. Jag fick göra en mycket svår och jobbig tandoperation som jag höll på att dö av dessutom.Tänder som krånglar o tandkött som är inflammerat skall man vara noga med för inte alltför sällan kan man drabbas av blodförgiftning om man inte åtgärdar i tid.
    Jo så fick ju jag göra.Men ta ett banklån till hjälp fick jag också göra.
  • Maria Seg

Ok nej jag går i vanliga när jag har ont och sist för 1½-2 år sedan hade jag inga hål fast det då var 2 år sedan sist oxå. Men just nu har vi redan utnyttjat vår kredit till hälften och kommer tyvärr få spä på den nu fast jag inte fått arbete än. Det blir tufft nästa månad...
    Varför jag väntat nu mest är för att jag inte litat helt på om det är ett hål eftersom tandköttsinflammation kan göra rejält ont likaså när visdomständerna trycker på! Men nu efter en vecka så tror jag inte det är det längre, det borde gått över.

• Black pearl

Sedan är det ju en prioriteringsfråga (för min del iaf) vad jag väljer att lägga mina pengar på

Svar på tråden Är detta hål eller inflammerat tandkött? Tandläkare hit!