• Sussies

Biverkningar av MittVal Kvinna

Jag har börjat äta MittVal KVINNA för att få i mig extra Folsyra.

Men efter det så har jag fått extremt mycket finnar.
    Tror det kan va en biverkning av tabletterna. Men hittar ingen info ang biverkningar på burken.

Normalt så får jag endast finnar veckan innan mens å då är det ngn enstaka.
    Men NU så är det liksom i ansiktet, nacken (upp mot hårfästet) axlar och rygg.

Jag har idag bestämt mig för att sluta ta pillrena då jag ska se om det går över.

NÅGON MER SOM FÅTT LIKNANDE ELLER ANDRA BIVERKNINGAR AV MITTVAL KVINNA???

Hoppas på hjälp/svar/tankar

• Svar på tråden Biverkningar av MittVal Kvinna
  • Sussies
    DiskoDagny skrev 2007-08-09 17:12:11 följande:
    Sussies: Är du gravid?
    Nej INTE gravid men försöker.
  • Sussies
    Emmy83 skrev 2007-08-09 17:11:10 följande:
    Räcker det att bara äta 2 tabletter Mittval kvinna eller ska man komplettera med ytterligare folsyra ?
    Jag tog bara 1 tablett per dag.
  • Emmy83

1 tablett är väll bara 50 % av RDI (rekomenderat dagligt intag)

• älskarminson

Tar du BARA Mitt Val-tabletterna? Inte Niferex också?

• Emmy83

Jag har tagit 2 st mittval och en som heter folsyra. Tyckte att det blev lite mkt.

• enlitenbitkaka

Byt till Vitamax kvinna som är en modernare, uppdaterad form av MittVal. Både jag och sambon äter dem och dem funkar fint! Hon på Apoteket rekommenderade dem framför MittVal.

• Emmy83

Behöver man extra folsyra då om man försöker bli gravid eller täcker den allt?

• Sussies

Jag tänkte köpa Vitamax kvinna men hon på det apoteket jag va på sa att Mitt val kvinna var det bästa det andra va inte lika bra när man försökte bli gravid.

JA Jag äter bara MittValKvinna eller äter å äter jag har slutat nu för att bli av med alla utslag hade jag tänkt.

• Emmy83

Jag fortsätter nog med mina mittval och folsyran. Står att dessa kan kombineras med varandra.

• SolOchSnö

Jag antar att de innehåller järn eftersom kvinnor behöver mycket järn. Jag hade en klasskompis på gymnasiet som hade järnbrist och när hon började äta järntabletter fick hon fruktansvärd acne. Det är min enda gissning.

Jag tror att om du är gravid så bör du äta järntillskott men om du inte är gravid och inte har brist så behöver du inget järntillskott. I så fall kan du byta till tabletter med bara folsyra eller kanske ännu hellre B-komplex, man ska helst ta alla B-vitaminer tillsammans.

Svar på tråden Biverkningar av MittVal Kvinna