streptokocker är inte halsfluss... Detta hittade jag på nätet bla: """streptokocker är ett virus man får i kroppen som sedan kan visa sig på flera sätt... OM det visar sig. Det går att vara smittbärare utan att ha symptom oxå. Man kan ha symptom som nässelutslag, halsfluss, svinkoppor o andra hudproblem. Det är viktigt att gå iväg o få behandling för det!! Vilka är symtomen vid en Grupp A Streptokock-infektion? Grupp A streptokocker kan orsaka bla. svinkoppor (impetigo) och halsont/halsfluss hos barn och vuxna. Sårinfektioner och hudinfektioner (rosfeber) är inte ovanligt. Ibland kan infektionen bli allvarlig och angripa muskler, hud leder, lungor, hjärnhinnor samt orsaka blodförgiftning. Infektionen kan då bli livshotande och leda till chock och död. I Sverige rapporteras 200-400 fall av allvarlig Grupp A streptokockinfektion årligen.""" Vill tillägga att jag själv haft det vid tre tillfällen varav en gång just nu. Jag äter nu antibiotika. Hade ansiktet med svinkoppor samt att örat var ordentligt infekterat o brosket började smälta. Det är blåsor, det bränner, kliar kan det göra, rodnad, sår osv... Kolla upp vad det är du har... Lycka till *kram*