Har problem med min bonusdotter
Jag får sammanfatta det hela ...
Jag och sambon har två gemensamma barn..en dotter på 10 mån och den son på 2 år. Jag har en dotter på 10 år och sambon en dotter på 9 år sen förut.
Vi träffades för 4,5 år sen och har bott ihop i 4 år så vi känner varandra väl. Tyävärr så kommer inte bonusdottern och jag överens så bra och sambon verkar alltid tycka att det är mitt fel. Min dotter bor varannan vecka och hans dotter 4 dagar varannan vecka.
Hon är så rusktigt bortskämd från sin mamma och har alltid velat ha bort mig ur sambons liv vilket han inte har försökt att göra så mycket åt. Jag förstår att hon vill att hennes mamma och han ska bli ett par igen, men det kommer inte ske och det vet hon.
Han tycker inte att vi ska få tillrättavisa varandras barn vilket jag tycker är fel. Och gör hon något elakt så viftar han bara bort det med att hon är ju här så lite.
För några veckor sen skulle vi gå på Skansen och hon ville inte äta lunch utan var bara på hennes och min dotters gemensamma rum och pratade med sin mamma därför att hon var arg för att vi skulle gå på Skansen för hon hade ju redan varit där med sin mamma. Jag blev irriterad och tyckte att hon fick komma och äta och att hon skulle följa med för att vi andra hade inte varit där i år.
Och vad gör hon då utan att vi visste om det? Jo, hon ligger i sin säng och skriver på tapeten att hon hatar mig. Jag blev så klart ledsen och arg.
Nu är hon hos sin mamma och kommer tillbaks snart och vet inte hur jag ska vara längre. Jag vill helst inte träffa henne mer, men vill inte separera från min sambo.
Ska tilläggas att vi skulle ha gift oss nästa år, men att det här har dragit igång en kedja av händelser så min sambo har skjutit upp bröllopet på obestämd tid. Var väl det värsta han kunde göra för att jag blev arg kan jag tänka mig. Men det är ju precis det hon vill att vi ska separera och inte leva ihop och ännu mindre gifta oss.
Jag kan inte påstå att jag tycker om henne även fast det är förbjudet verkar det som att känna sådana saker.
Men till er som skriver att man får ta konsekvenserna...Har jag fått gjort kan jag säga att jag valde en man som hade ett barn sedan tidigare och det har jag också gjort, men mitt tålamod är inte så bra längre.Visst hon kan inte rå för att han träffade mig, men hon är arg för att han har någon överhuvudtaget inte just mig tror jag och jag vet att inte vill leva ensam.
Man kan verkligen säga att hon styr dom dagarna hon är här för alla ska rätta sig efter henne.
Blev långt, men jag behövde få skriv av mig då det inte går att prata med sambon om dessa känslor för han tycker att jag är elak mot henne som blev arg.
Hur hade ni gjort?