• lillan1975

varför badar kvinnor och barn med kläderna på vid havet?

Va och badade vid havet idag ett populärt område i göteborg, det va ju så varmt då ser jag flera muslimska kvinnor och barn bada med kläderna på fy f-n vad äkligt alltså och det måste ju vara väldigt obekvämt att ha blöta kläder på sig efteråt eller?

Sen va det några unga muslimska tjejer som gick fullt påkläda medans mannen var mycket mindre kläd "endast shorts"

Antingen så stannar man hemma eller så badar man med baddräkt som normala folk.

Förklara gärna för mig hur ni tänker och varför ni går till stranden en sådan här varm dag 30 grader .

• Svar på tråden varför badar kvinnor och barn med kläderna på vid havet?
  • Farmer boy

Det finns redan en tråd på ämnet som heter "En fråga om muslimska kvinnor och bikini?!"

• Nyfiken gul

därför att man som muslimsk kvinna ska skyla sin kropp - precis som när dom väljer att ha huvudduk...

barn brukar oftast bada i badkläder men blir dom lite äldre så klär dom också på sig...

• MrsDream

jag dömmer ingen, inte dig heller. men jag blir intresserad av varför du anser det vara äckligt?

• lillan1975

Varför det 'är äkligt jo för kläderna är väl inte helt rena och det känns bara så ofräscht och de barn jag såg idag va inte mer än 6-7 år.

alla får tyckaoch göra som dem vill jag men inte offentligt.

Vad är det som gör er till en bättre människa genom att bära en massa kläder och skymma sig.

vad är det för fel att ha en baddräkt på sig? tycker ni då att männen fått se allt?

• Kanelflicka

"Antingen så stannar man hemma eller så badar man med baddräkt som normala folk."

Normala folk? vem är det som bestämmer vad är normalt och vad är onormalt? Ska du bestämma om hur folk ska klä sig?

• Guldrosen

För min del får de bada med kläderna på. Var och en gör ju som den vill. Men jag har också undrat varför de muslimska kvinnorna måste ha alla dessa kläder och sjalar på sig vid stranden och när de badar medans deras män kan bära endast shorts. Verkar inte helt rättvist tycker jag.

• MrsDream

Visst, kläderna är kanske inte rena. men tänk en bikini el baddräkt som sitter tajt intill kroppen och intill underlivet. finns väl de som inte tvättar den efter varje strandbesök. då är inte badkläderna renare än deras vanliga kläder må jag säga. Det är ju som att ha samma trosor flera ggr. tänk på de som kissar i vattnet och tar in vatten i munnen o spottar ut det igen. tänk på det ist nästa gång du badar

• Tygtiiger

Hint hint: havsvatten är inte rent. Fiskar och fåglar bajsar i det. Småbarn (och många vuxna) kissar i det. Avfall dumpas rakt i havet. Fulla människor kräks vid stranden. Osv.

Tyck gärna att det ser konstigt ut att människor badar fullt påklädda - men att det skulle vara ÄCKLIGT är bara korkat. Ok om det varit i en pool, då vill man att människor byter underkläderna innan de badar, men i HAVET??

Låt du dem bada som de vill. Själv skulle jag gärna se ett förbud mot små badbyxor på feta män, men jag har lärt mig att titta åt andra hållet.

• Agni
    Tygtiiger skrev 2007-08-09 22:45:24 följande:
    Hint hint: havsvatten är inte rent. Fiskar och fåglar bajsar i det. Småbarn (och många vuxna) kissar i det. Avfall dumpas rakt i havet. Fulla människor kräks vid stranden. Osv.Tyck gärna att det ser konstigt ut att människor badar fullt påklädda - men att det skulle vara ÄCKLIGT är bara korkat. Ok om det varit i en pool, då vill man att människor byter underkläderna innan de badar, men i HAVET??Låt du dem bada som de vill. Själv skulle jag gärna se ett förbud mot små badbyxor på feta män, men jag har lärt mig att titta åt andra hållet.
    Du glömde bajsar i vattnet
    Lovas mamma
  • Valkyriah

Tycker mer det är synd om kvinnorna som pga sin religon måste ha såpass mycket kläder på sig i denna värme.

Jag hade svettats ihjäl i mer kläder än linne och kjol....

Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden varför badar kvinnor och barn med kläderna på vid havet?