• mija

lergigan comp mot ångest

hej hej undrar om nån äter lergigan comp mot ångest el liknande ? jag har sånna jobbiga tankar som jag inte blir av med  har försökt på alla sätt å vis att jobba med dom själv men jag orkar inte  nu.  

när jag vart gravid  så i början fick jag lergigan comp  mot illamående . och märkte då att jag mådde så himmla bra å tankarna släppte. ser att de hjälper mot just ångest å alla möjliga saker .

tror ni jag kan snacla med bm el nått om att få de utskrivet . vill inte gå på nått annat el helst inte ens gå till nån läkare ..

• Svar på tråden lergigan comp mot ångest
  • Anonym (S)

Hej, jag tar just nu lergigan comp för mitt illamående under graviditeten. Grejen är att den informationen jag har fått är att man endast får lergigan comp som gravid sen kan de vara en okunnig läkare som sagt fel så jag vet inte riktigt om det stämmer. 
    Jag tar dessutom elvanse enligt läkarens rekommendation och jag har märkt att ångesten blivit förvärrad utav lergigan comp men det kan vara pågrund av blandningen med elvansen.
    Det jag tycker du ska göra är att fråga om Lergigan alltså inte Lergigan comp utan den andra varianten. Lergigan comp innehåller koffein och ett annat ämne som får dig mer pigg medans ?vanlig? Lergigan har ett ämne som får dig bli trött. Sedan är jag ej en läkare så jag kan inte säga exakta detaljer men för mig så hjälper Lergigan otroligt mycket. Jag tog först 25 mg men slockna efter ca 30 minuter blev som en zombie. Nu tar jag 5mg som max 10 mg och min ångest och mina tankar lugnas plus att jag inte blir så himla trött. Nu blev det här väldigt långt men jag skulle tipsa dig om att testa ?vanlig? Lergigan och se hur det hjälper☺️

• LadyViolet

Jag skulle nog inte ta Lergigan comp för ångest då den innehåller bl a koffein som kan förvärra ångest. Speciellt när den går ur kroppen. 

Däremot kan man ta vanlig Lergigan mot ångest, men man kan bli lite trött av den. 

Det du kände när du tog den för illamåendet var nog koffein/efederin-effekten, som kan ge ett dopaminpåslag vilket ger välbefinnande för stunden. Det är endast tillsatt för minska trötthet men tyvärr inget vidare vid ångest. 

Prova sådant som ger naturligt dopamin typ träning, snabba promenader mm

• Anonym (Jo)

Lergigan och lergigan Comp skulle alla skriva ut till dig. Det är antkvistamin, mf eller utan koffein. nemas problemas 

Svar på tråden lergigan comp mot ångest