Lidl som arbetsplats
Någon här som jobbar på Lidl??
Såg att dom sökte folk nu och tänkte skicka in en ansökan men man har ju hört mycket negativt om Lidl som arbetsplats (inga avtal, dålig lön, inga raster mm)
Någon här som jobbar på Lidl??
Såg att dom sökte folk nu och tänkte skicka in en ansökan men man har ju hört mycket negativt om Lidl som arbetsplats (inga avtal, dålig lön, inga raster mm)
Ingen???
Hej! Jag känner två väldigt väl som jobbar på lidl, en av dem i butik. Båda trivs. Det du har hört är inte sant, folk snackar mkt skit om sånt de inte vet nåt om.
Lidl har Handels kollektivavtal och allså lön enligt det avtalet. Dvs inte sämre lön än t ex ica och andra butiker. Den jag känner som jobbar i butik får ut mer per månad än mig och jag har ändå ett jobb som kräver högskoleutbildning så ja, jag tjänar dåligt i förhållande till vad jag gör, men inte de som jobbar på lidl!
Har du några mer specifika frågor så svarar jag gärna.
Jag sökte sommarvikariat där och fick ett rätt dåligt intryck under intervjun. De verkade vilja ha folk som kunde vara tillgängliga jämt innan och visa framfötterna och om det behövdes folk på en annan ort (i detta fall tog hon ett exempel på att kunna hoppa in på en butik 6 mil bort) och att detta nästintill skulle förväntas av en om man ville ha ett sommarvick. Hon betonade också hårt arbete (ja jag är ambitiös men just den tonen skrämde mig lite) och att man kunde nå långt inom koncernen om man bara jobbade på. Kanske är det likadant på alla arbetsplatser, men det var det intryck jag fick ändock.
Skicka in en ansökan, om du kommer på intervju kan man nästan känna av vibbarna om det är ett bra eller dåligt ställe, om du förstår vad jag ´menar..
Prova på, som sagt de jag känner som jobbar på lidl trivs bra och lönen är inte dålig. Bättre att ha testat och kanske inte tycka det är nåt för dig än att inte ens söka pga rykten (som inte är sanna när det gäller avtal, lön, raster mm)
Tack för era svar!!
Ska skicka in en ansökan snarast.