• Anonym (fru)

Hur får jag min man att bära skydd/skottsäker-väst i arbetet?

Jag blir mer eller mindre tokig på min man.
    Han arbetar som ordnings/säkerhetsvakt och bär vapen i tjänsten.
    "Objektet" de arbetar vid, KRÄVER att de ska ha vapen, helt logiskt enligt min mening då det är ett ganska utsatt objekt.
    MEN, min make är så sämst på att bära skydds/skottsäker-väst när han arbetar.
    Jag resonerar så, att ska han bära vapen i tjänsten, ska han väl vara utrustad/skyddat IFALL någon skulle ta hans vapen/komma med eget vapen och skjuta?
    Han resonerar att "det händer aldrig honom".
    Så har säkert de andra vakter/poliser/privatpersoner också resonerat, tills det har varit försent.

Jag vet inte HUR jag ska nå fram till honom.
    Som det är nu, så vet jag aldrig om han kommer hem på kvällen eller inte, jag vet inte om han ska vara i livet när han slutar sin arbetsdag.

Är jag löjlig som tänker mej in i alla skräck-scenarion?
    Jag vill inte förlora min make & pappan till vårat bar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-17 15:46:48:
    Kan uppdatera lite.
    Ett väldigt upprört sms (från mej) fick honom att tänka till lite.
    Jag är innerligt glad för att han gjorde det.

TACK alla som stöttat mej.
    Trodde ett tag att jag aldrig skulle "lyckas omvända" (kan man säga så?) honom!!!

• Svar på tråden Hur får jag min man att bära skydd/skottsäker-väst i arbetet?
  • Anonym

Tycker inte alls att du är löjlig. Min sambo jobbar också som OV men inte med vapen. Jag har krävt at han ska ha väst,åtminstone när han jobbar på utsatta objekt, tex olika krogar m.m. Han tycker iof att det är ok att ha väst men brukar också  säga att det händer inte mig.
    Har väl igentligen inget bra råd at ge dig,det är ju upp till honom i slutändan.
    det enda du kan göra är väl att tjata

• Anonym (fru)

När han jobbar på krogen så har han alltid väst, men då har han inte vapen. *suck*