Inlägg från: Fru Franzén |Visa alla inlägg
  • Fru Franzén

Mjölkallergitråden - bebisar

Måste fråga.. Enligt läkaren och BVC kan man smörja med Mildison på hela kroppen i ett år utan fara. Enligt förpackningen ska man bara smörja små barn på delar av kroppen. Vad ska man lita på?
    Har två kompisar vars barn fått pigmentsfläckar pga kortisonet. De skriker rätt ut när jag säger hur mycket vi har blivit rekommenderade att använda. Ska man vara orolig?

• Fru Franzén

Våran kille har fått små små prickar, typ knottrigt i ansiktet särskilt i pannan. Någon som vet vad det kan vara. Är 100 på att han inte ätit nåt olämligt. Kan små barn få utslag ibland eller?

Är så trött på att inte alla affärer har Yosa, det finns ju inget alternativ. Jobbar själv i mataffär, där vi tidigare haft det men slutat pga dålig försäljning. Ska göra allt för att vi åtminstone kan ta in en sort igen. Har lärt mig genom denna allergi att tjata kan hjälpa.

• Fru Franzén

Kan ju lika gärna vara ärtor han är allergisk mot. Många som är allergiska mot ärtor och bönor.

• Fru Franzén

Tänkte göra en tårta med kok marsankräm, bär och gogreen grädde. Uppepå ska jag ha sugarpaste( istället för marsipan). Den kommer nog att smaka som en "vanlig" tårta. Tänkte göra den i form av en barbapappa.
    Kan ju också ha chockladpudding emellan mums

• Fru Franzén

Måste fråga om det är någon här vars barn är ägg allergiskt. Provade ägg igår och idag hade han röda prickar runt munnen( inte mycket). Kan det vara äggen?

• Fru Franzén

Gjorde test när han var ett halvår men då visade det bara på mjölken. Tror ni att ett test nu skulle vissa något ( är 1år nu)?
    Försvinner det som mjölken oftast gör eller?

Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar