• lolo21

Mjölkallergitråden - bebisar

Hejsan!

Har läst en del i tråden och ni verkar så kloka o kunniga! Därför tänkte jag fråga er om lite råd.
    Min son Wille är nu drygt fem veckor. Han har ont i magen (förstoppad tror vi), sover mkt lite eller inte alls, är mkt missnöjd och överaktiv, ingenting är riktigt bra tycker han.
    Han har plitor i ansiktet men har även fått ner på hela halsen och magen. Torr hud spec över ögonbryn och panna.
    Nu har han dessutom börjat äta mindre än innan. Han äter enbart ersättning (NAN1) sedan ett par veckor tillbaka.
    Vi har provat med Miniform och Sempers magdroppar, inget verkar hjälpa.

Så vad tror ni kunniga, kan det vara mjölkallergi han har?
    Mkt Tacksam för svar!
    Tack på förhand

• lolo21

tack för ditt svar snutten. ska prata med bvc mrn tkr inte jag har så bra kontakt med dem tyvärr..

• lolo21

Tokaungen: Tack snälla för ditt svar.
    Ska skicka sambon till apoteket.

• lolo21

miagab: din berättelse ger hopp! tack=) vad underbart för er att det har funkat!

Nu har vi vart på Barnkliniken och fått rådet att testa Nutramigen för Wille har som jag trodde, antagligen mjölkallergi. Så vi har försökt mata med Nutra ikväll med dåligt resultat, han grinade så illa och spottade ut flaskan.. även att vi hade i lite socker.
    Så det blir att ha i lite NAN de första gångerna, o sen hoppas vi att han vänjer sig vid smaken. Några andra tips för att få honom att äta Nutran?
    Och "hormonplitarna" som BVC sa, det var utslag sa läkaren, typiskt för mjölkallergi.. så trött på BVC!

Nu är det dags att gå tillbaka till skrikande wille, hoppas vi också slipper detta snart!

• lolo21

Hej!
    Tack för era svar.
    I natt har han ätit bra, men blandat med NAN. Tänkte försöka minska mängden av den under dagen, vi får se hur det går..

Kaiza: känner igen mig alltför väl tyvärr.. Man ska bara lyssna och vara nöjd hos bvc..

Hade en liten undran. Vad är det för skillnad på den som bara heter Nutramigen och den som heter Nutramigen 1 med Lgg pluver?
    Vilken använder ni och varför?
    Vårat apotek hade bara den som bara heter Nutramigen, och läkaren sa inte ngt om några siffror eller LGG.. Hoppas att det är den rätta vi har köpt!

Vi får ju köpa Nutran själva nu i tre veckor. Är det någon som har en aning om hur mycket som kan gå åt under den tiden? Sonen är 5 veckor nu..

Tack för en underbar tråd, så skönt att inte vara ensam i detta!

• lolo21

lägger till: läser nu att vissa tvålar och schampon innehåller mjölk (tex lactacyd) och att det räcker med att få dessa på huden för att få symtom.
    Vet någon vilka produkter som innehåller mjölk, av de som man ofta använder till små bebisar? Eller vilka ord man ska leta efter i innehållsfötreckningarna?

Tusen tack igen=)

• lolo21

blå myran: tack! då känner jag mig lugnare på den fronten=)

• lolo21

Tack för era svar! Jag antar att det beror på att allergin bara är misstänkt som vi får köpa det själva. Läkaren sa bara att första omgången får man köpa själv.
    Bra att veta med Zendium.
    Jaa man märker att det går åt, tycker redan det börjar närma sig halva burken Nutra!

Tack igen för era svar=)

Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar