• Plankis

Fint hår under graviditet? Och tappa mindre?

.. Ja som rubriken lyder. Har ju hört så mycket om att man ska få finare hår, och tappa mindre hår. mMn det verkar INTE stämma på mig alls. *s* Tycker att mitt hår är precis som vanligt (torrt å j*kligt), och jag tappar lika mycket hår som vanligt. HAHA! Klart jag förstår att det är olika för alla.

Jag är gravid i v 24.

Men hur är det för er andra? Märker ni ngn skillnad?

• Svar på tråden Fint hår under graviditet? Och tappa mindre?
  • anna ruffs

mitt hår är precis som vanligt tack och lov för det.. läste att man uppfattar håret som tjockare och att man tappar mindre. jag har en enorm kalufs redan som det är... men som sagt allt som det står ska hända händer ju inte alla...

• Annaaa86

Jag får lättare fett hår, men det kanske beror på att jag svettas så mycket?! Men jag tycker helt klart att håret har blivit mycket tjockare.

• linhen

Tvärtom för mig. Tredje täta graviditeten nu och sen får det vara stopp, annars blir jag flintis

• Mymlann

Jag märkte absolut ingen skillnad på håret under graviditeterna..
    Hoppades in i det sista på att få tjockt och fint hår Räcka ut tungan

♥ Linus och Julle ♥
  • Ananaspaj

Nja håret vet jag inte har tagel som vanligt...lite blankare kanske... Men naglarna! Jag har alltid haft naglar som spricker lätt, nu är de som betong!

• anna ruffs

håller med om naglarna, men tror att det har mer med kombinationen sommar, vitaminer och graviditeten att göra..

• fiffilotta

har inte hört något om hur det är under graviditeten, men när man ammar är det tydligen vanligt att man tappar hår. jag gjorde det inte, men en frisör jag var hos berättade att hon tappade typ 70% av håret när hon ammade..

• felician

I början av min förra graviditet fick jag precis som nu jättefett hår (det i kombination med massor med finnar och en svullen fläskig mage gör att jag känner mig SÅÅ vacker ).
    I mitten av graviditeten försvann dock det flottiga och håret blev bara fylligt och jättefint. Naglarna blev också helt underbara, långa, tjocka och hårda.
    Ungefär ett halvår efter sonen var född tappade jag dock tokmycket hår. Det var så tunnt att jag var tvungen att klippa av mitt långa hår för det såg för djävligt ut men det tog kanske ett år innan det blev som vanlig igen. Inte kul alls.

• Lokesmamma

stämde på mej sista månadetna under grav o de första månaderna efter förlossningen.. håret blev tjockare och fick jätte fin glans.... Men nu fäller ja som en hund igen =(

• novembersol

Har redan jättetjock och jättelångt hår och märker ingen skillnad alls på det faktiskt........däremot håret på andra delar av kroppen, benen t ex det håret växer ju nästan inte alls! Men det är skönt eftersom jag inte behöver raka dem så ofta (det är himla knöligt att göra det nu ändå)

• Babe

Mitt hår och hy mådde fin-fint under graviditeten, fick tvätta det dagligen, annars blev det "fett".
    Men, när jag tonade det, blev resultatet lite extra, tonade mitt mörka hår en nyans "kastanjbrunt" men det blev svart... men det var supersnyggt, har nu fortsatt med det *ler* Men när jag ammat dottern i 8månader började jag tappa hår!!! Fick flikar i luggen och tunnare hår i överlag. Började äta vitaminer och trappade ner amningen... (det var dags annars för det, inte för hårets skull!)
    Babe

• Mamma till tre kottar

Stämde bra med de första 3 barnen, däremot stämmer det inte lika bra med fjärde barnet, även om jag tappar något mindre med hår nu.

• Cocco

Nej mitt hår blev katastrof =)
    Fick klippa av 30 cm i v12 det vara bara att inse att det hade gett upp.

• anna ruffs

jag är nog den enda som ser fram emot att tappa hår under ammningen. och nej jag är inte knasig, jag har i hela mitt liv haft uppsatt hår för att det är omöjligt för mig att ha det utsläppt. enda ggr som det har gått är i ca en månad efter jag varit hos frissan och tunnat ur det så mkt det gått.. och när jag har jättelångt hår så det blir tungt men då är det som att ha en tjock pläd över ryggen..

• NeverEver

Jag upptäckte till min stora fasa att mitt hår börjat "krypa upp" längs med tinningarna. Jätteläskigt! Hade man bara tappat jämnt med hår över hela skallen så... Är i v. 37

• akleyan

jag tappar massor med hår nu, likadant under förra graviditeten. Däremot blev det jättefint under amningen. Tvårtemot vad det brukar vara alltså.

• jerseyko

Min frisör märker på sina kunder när de är gravida Flört

Hon märker också skillnad på de som väntat pojke och de som väntat flicka!

Enligt henne så blir håret bättre om man väntar en pojke, så vi får se hur det stämmer på mig.

• foxzy

när jag väntade tösen hade jag jättefint hår, växte så det knakade och tappade knappt ett fjun. nu när jag (enl ul) väntar en pojke är håret helt fnöskigt, växer inget känns det som, tappar mängder och helt livlöst så jag blev orolig eftersom jag hade så fint hår när jag väntade flickan.

Svar på tråden Fint hår under graviditet? Och tappa mindre?