Scooby-Doo
Här snackar vi vidare då!
Här snackar vi vidare då!
Hej!
Ja jag vet att jag varit dålig på att skriva här i tråden.
Men jag är såå otroligt trött och seg så jag skyller på det kalla vädret och att jag faktiskt inte suttit så mycket vid datorn överhuvudtaget.
Allt går verkligen superbra på dagis... förutom då att Ella har blivit förkyld.. men det hör väl till tråkigt nog.Jag håller också på att bli förkyld så det förklarar väl segheten ytterligare..
Idag när jag hämtade Ella vid 13-tiden sov hon i sin vagn ute, så jag tog vagnen och gick hem och hon fortsatte sova en timma till... och när hon vaknade såg hon till sin besvikelse att hon inte var kvar på dagis!!!!! hon var hemma hos sin mamma och hon vart så ledsen och började storgråta och pekade på vagnen hon ville nog vakna på daigs!! hahaaha vet inte om jag ska tycka att det är lite hemskt eller inte... kan hon verkligen gilla dagis såå mycket!!
Nu ska jag sova och hoppas på att lillplutta sover HELA natten vilket hon inte har gjort på väldigt länge!
God natt, vi ses på fredag!
Good morning Motala!
Vi kommer inte på sången idag. Speya är hemma så jag hinner inte.
--------
Varför skriver jag det här egentligen??? Det är väl ingen förutom Evelina och jag som är kvar hemma??!! Och hon har ju ingen dator.....
Jao, jao tanken var god i alla fall.
Om inte förr så ses vi på fredag!
Vi hörs väl här tidigare. Ha det gott i höstrusket!!
Hej allihopa!
Igår va jag ENSAM i vårat "gäng" på sången. Verkligheten börjar komma ikapp nu
Men det gick bra, fast det va ju inte hälften så trevligt som det brukar vara..
Va bra att det verkar vara så bra med er allihopa iaf! Med inskolning, jobb, pappaledigheter & allt annat som händer nu.
Det är väl bara här & i Nykyrka som det är någorlunda som vanligt, vi lever kvar i våran lilla bubbla
Snart ska jag dra mej till stan, Nelle ska vara kvar här hos sin mormor. Jag ska lämna blod & tyckte inte att det va så passande att ta med henne dit. Ser framför mej hur hon sliter loss nån slang & det bara sprutar blod över hela bussen... Haha
Sen ska jag till Systemet också & handla vin. Har sån beslutsångest över hur mycket jag ska köpa. Men jag tar nog i & sen får vi se hur mycket som går åt & så betalar jag för resten som blir kvar. Vi kan ju inte stå utan dricka liksom!
Så kul det ska bli med Sing Star Therese!! Ser framemot hela kvällen massor nu!
Patrik & Nelle ska sova i Varv hos hans föräldrar. Sen på morgonen ska han & hans pappa ut & jaga, så farmor ska ha hand om Nelle. Så jag är alltså ensam hemma från ca.16 på fredagen till kl.14 på lördagen! Helt sjukt! Undrar när man var ensam så mycket sist...
Tyckte alla att det var okej med kl.17 förresten???
Om det blir körigt för er som jobbar är det ju bara att dyka upp lite senare!
Vi ses då, tjing tjejer!!
Heeej! Kul att läsa några rader från dig Evve! Ja, verkligheten kommer verkligen fortare än man tror. Känns som om jag knappt varit mammaledig alls. Helt otroligt vad man glömmer fort. Känns sorgligt att ETT HELT ÅR går och man minns det bara som ett par månader. Vart tog tiden vägen? Förvaltade jag den på bästa sätt? Kunde jag hittat på mera saker? Tankarna virvlar runt och det känns som om jag skulle kunna ha 10 ungar till och bara vara hemma och mysa med dem. Alltså inget ont om att jobba, men shiiit vad lyxigt det är att gå hemma med små underbara varelser. Jag VET att det inte alltid kändes så lyxigt och glamoröst men nu minns man ju liksom bara de mysiga stunderna
. Jag saknar den vardag vi hade då med sång, sim, mammaträffar, promenader och vardagsgos. Shit, shit, shit vad jag kan sakna det!! Men samtidigt vill jag ju jobba. Svårt det där. Det perfekta vore att jobba 2-3 dagar i veckan och vara ledig resterande dagar, då får man ju det bästa ur båda världar.
Idag har Marcus och Wille promenerat hit och fikat med oss på jobbet. Så mysigt att få lukta på älskade liten så där oväntat.
Japp fredag ska bli jäkligt kul!! Må gott. Saknar er alla!!
Nu är det lunchdags.
Kraaam
Hej igen!
Måste bara meddela att jag är tillbaka i cybervärlden.
Men faktiskt så var det nog bra med en liten avvänjning, så kanske det blir liiite mindre tid framför datorn framöver. Jag har ju faktiskt överlevt, fastän jag inte trodde att jag skulle göra det..
Fick en TAXFREE-katalog i posten idag, farligt farligt! Måste bläddra lite iaf...
Köpte vin förresten idag då, det blev en bag-in-box & en tetra. Så det är alltså 4 liter vitt vin, hur mycket dricker ni???
Fast Terese skulle väl ha med sej nåt rosé också va?
Det här kostade iaf 238:-
Nu måste jag leka lite med hon som bestämmer här i huset, hon är visst redan trött på datorn...
Hej på er!
Ja om ni vill att jag ska ta med mig så gör jag det, tror att Hanna gillar rosé iaf va? Det gör ni andra med kanske?
Säg till så tar jag med mig!
17-tiden blir kanon för min del, totte slutar ju kl. 13 på fredagar
Therese-Hoppas att det går bra på jobbet, jäkligt tufft av dig och börja med 100% från början! Starkt jobbat måste jag säga! Det kanske Hanna också gör! Girlpower till er båda iaf
Och till resten av er hahah Eve och bea då alltså... jag är SÅÅÅ avundsjuk på er att ni fortfarande kan leva i den underbara världen! Måste nog ta och skaffa en liten skit till tror jag hahaha
Puss på er!
Halloj! Nu närmar det sig! Evve jag har ju inte träffat dig på länge och har inte kunnat meddela att Johanna inte kunde komma. Hon tyckte det lät skitmysigt, men det får bli fler gånger som hon konstaterade.
Jag dricker både vitt/rött/rosé så för min del behöver du inte ta med rosévinet Terese, jag kan hålla mig till vitt. Jag kanske tar med en flaska rött för ett glas just till maten.
Har du hunnit kolla något på hur mycket all shopping gick på Evve? Bara så jag får med mig tillräkligt med pengar.
Tiden var det också ja. Jag slutar 16 så det kan nog bli så att jag kommer lite senare än 17. Måste ju duscha och fixa mig i ordning + pussa lite på liten också. Ska försöka hinna till 17.30, känns det ok för er andra? Ni får väl sitta i soffan o pimpla vin tills jag dyker upp så ni inte känner att jag smiter ifrån matlagningen
.
Sussa gott och ladda ordentligt. Ska bli superkul att ses!
Hejsan hoppsan!
Här har vi haft en bra dag, har haft en kompis här hela dagen. Sen gick vi till Hugo & käkade buffén & sen till BVC där Nelle fick en spruta. Vi tog den mot mässling/påssjuka/röda hund som de i vanliga fall får vid 18 månader, men eftersom vi ska åka snart så ville vi ta den innan dess. Nåt att tänka på för Willes del med kanske?
Sen har vi bara vart & hälsat på min pappa på kvällen & nu har vi pysslat lite här hemma. Patrik har pratat lite dubbelgarage-planer med grannen. Det är ganska trångt emellan våra hus, så det får nog bli så. Mycket jobb för vår del bara eftersom vi måste fylla igen den gamla nedfarten ner i garaget (som inte borde få kallas garage eftersom det ligger i källarn & är gjort för en liten hundkoja ungefär..
Jag har handlat det mesta nu tills imorgon, ska bara fixa lite sallad imorgon. Hittills är jag uppe i 180:- för maten & 238:- för drickat.
Så 418:- /5 = 83,60. Så ungefär 90:- var borde det nog bli.
Ska verkligen bli jättekul imorgon!!
Hoppas att alla mår bra bara så att ingen måste ställa in!
Sov gott, nu är det dags här iaf!
Äntligen fredag!!!
Ser fram emot kvällen, det ska bli kul att ses och snacka lite skit och en hel del barn kanske???!
Jag får skjuts in av grannen så jag kommer nog också runt 17.30. Grannen skulle ändå skjutsa in den andra grannen så då är det onödigt att Pierre åker in också.
Nu ska jag käka lite frukost. Ses sen
kramelikram
Hallå!
Nu är det bara 6 timmar kvar tills vi korkar upp! Kul!!
Har vart & handlat det sista nu, så nu är det bara tillagningen kvar.
Tänkte försöka mej på en liten efterrätt med, får se om jag får till det annars får ni nöja er med chips & popcorn efter maten..
Bea-
Har du bestämt någon tid för kryddpartyt?
Har upptäckt att vi måste till vårdcentralen för vaccination just den dagen. De har bara kvällsöppet på torsdagar & första dosen av vaccinet ska tas två veckor innan resan, så det blir precis på torsdag typiskt nog. Men jag TROR att jag ska hinna ändå, eftersom du pratade om 18-tiden sist vi sågs..
Patrik är hemma kl.17 & då åker vi direkt, så är det inte hemskt mycket folk så är vi ju klara till 17.30 iaf.
Nehepp, nu har jag en lyxig bajsblöja som väntar känner jag ända hit, Nelle sitter 5 meter bort...
Ses ikväll då!