• Nueva

#3 Vi gravida från "Spraystart januari" och från "Hönshuset"

Här kommer fortsättningstråden, eftersom tråd #2 snart stängs!

Hit kommer vi som blivit gravida genom IVF/FET, och som träffades i "Spraystart januari 2007" eller i "De förvirrade frigående hönsens ruvarstuga" eller fortsättningstråden "Här kämpar vi vidare" för att fortsätta att träffas, stötta varandra och för att hålla kontakten ända fram till förlossning... och efter!

VARMT VÄLKOMNA!

Här är vår favoritlänk för graviditetsuträkning - specialgjord för oss IVF-mammor! Må den bli mycket använd!
    www.ivf.ca/calcu.htm

• Svar på tråden #3 Vi gravida från "Spraystart januari" och från "Hönshuset"
  • sweedy

Tackar Nueva för nya tråden. Härligt att någon har koll.

~*~*~♥♥~*~*~Lyckliga jag!~*~*~♥♥~*~*~
  • Chania

Lägger den gensat till favoriterna! Tur att du är uppmärksam Nueva!

• Elegant

Jag flyttar med listan...

Beräknad förlossning i september
    Skatti, 10/9.

Beräknad förlossning i oktober
    Idgie, 9/10
    Less, 16/10. Stockholm

Beräknad förlossning i november
    Mianmy: 1/11, Göteborg
    Ainomia: 2/11. Stockholm-förort
    Smultronglass, 5/11. Sundsvall
    Babar, 5/11, Karlstad
    Moa1, 7/11, Göteborg
    Lalli74 13/11, Göteborg
    Pillan81, 17/11 Linköping, Tvillingar
    Blombukett, 18/11, Stockholm
    Solstrålen Nov 19/11, Stockholm, väntar en liten kille
    Stolt Blivande Ivf Mamma, 19/11, Borås
    susanne78, 22/11, Linköpingstrakten
    LillaDrake 27/11, Göteborg

Beräknad förlossning i december
    trollsländan07, 17/12,
    Nueva, 20/12, Stockholm
    0Smurfis0 20/12, Dalarna
    SatuJonna 20/12, Örebro Län

Beräknad förlossning i januari -08
    Eviita, 14/1, småland
    Sweedy, 18/1, USA, Tvillingar
    Lonev, 21/1, Stockholm
    Elegant 28/1, Uppsala

Beräknad förlossning i februari
    MissMommy 1/2, Stockholm, Tvillingar
    Fairy1, 8/2, Sörmland
    Shoppingfia 10/2, Göteborg
    MillaMolla 12/2, Boråstrakten
    Chania 12/2
    S woman 12/2, Uppsala
    Noi, 12/2, Uppsala
    Catta80 25/2, Örebro

Beräknad förlossning i mars
    Joys,6/3, Eskilstuna
    gois, 7/3

• Nueva

God morgon nya tråd!

Tur, Elegant, att någon har FULL koll och flyttar med listan - jag kom på det i morse när jag vaknade, eller rättare sagt: jag VAKNADE av tanken "Jag måste ju flytta med listan också!" Tack för att du hann före!
    Igår kväll hade jag annat att tänka på. För första gången kände min darling sparkarna som jag själv känt rätt länge nu.

Ni som kommit upp lite i veckorna, - hur sover ni egentligen? Några bra tips till en inbiten magsovare?

• sweedy

Nueva, tillhör också magsovarna. Ryggläge har också gott bra. Senaste åren har jag endast kunnat sova på mage eller rygg då jag haft ont i axlar och nacke sedan en bilolycka. Nu måste jag helt plötsligt vänja mig att sova på sidan. Inte lätt! Det är att stapla upp med kuddar runt om kring. Har tänkt införskaffa mig en gravidkudde, men har inte kommit så långt ännu. Sömnen är helt klart lidande mellan obekvämhet och toabesök.

~*~*~♥♥~*~*~Lyckliga jag!~*~*~♥♥~*~*~
  • Nueva

Nej, Sweedy, det är just det: inte lätt att sova på sidan (och jag har ändå axlar och rygg som är OK). Vad är egentligen en gravidkudde? Är det en sådan man pallrar upp benen på för sidoläge, och hur skiljer den sig från en vanlig välstoppad kudde? Har hittat en riktigt usel gammal skitsäng som stod i ett förråd som jag sov i på landet i somras, som var helt ljuvlig. Det är en fällsäng som har så dålig fjädring att den är som en hängmatta, och i den kan jag faktiskt sova på mage! Men jag vet inte om det är så mysigt att jag sover i en liten 90-cm-säng utanför vår vanliga...

• Nueva

Sweedy - de bra länkarnas drottning! Tack!
    Du borde väl som tvillingmamma börja få en schysst preggoform vid det här laget?

Nu måste jag bara utbryta i ett litet jubel över hur roligt det är att vara i gravidvecka 20+någonting! Jag skulle kunna stanna i den här graviditetsfasen länge länge. Jag vet var jag har barnet, jag kan inte förstöra barnet genom att vara ett dåligt föredöme, svära fula könsord när jag är arg, gå mot rött, låta bli att barnsäkra hemmet eller missförstå instruktionsboken till bilbarnstolen, jag kan inte tappa bort barnet och behöver inte vara orolig för att han eller hon är ute på sin första blöta studentskiva; allt jag kan göra är att låta bli att supa/röka och äta vissa saker, men det är ju ganska lätt. Jag mår inte illa, är inte överdrivet trött, känner små sprattlanden i magen hela tiden, har en lagom liten och ändå rätt uppenbar gravidmage - för mig är det verkligen sant att "the golden days" börjar vid v. 20.

Jag hoppas att våra illamående kompisar (Joys och Catta) kommer att känna liknande snart! Hur mår ni andra?

Tänk - det blir inga aprilbebisar: hoppas att det blir en kompensatorisk JÄTTEökning av antalet majbebbar!

• fairy1

Hej hej!
    Tur att ni har sån koll tjejer Tycker alltid att det är spännande att börja en ny tråd, ja vet inte riktigt varför men det är ngt visst med det
    hm..var det ngn som fattade vad jag svamlade om Räcka ut tungan

Har ju inte kommit lika långt som er tjejer, Nueva och Sweety, med magen men det är ju bra att få veta lite tips så man är förberedd framöver
    Villka veckor är ni i nu?
    Jag är i slutet på v. 13. Jag har läst att det är dehär veckorna som kallas spökveckor för att symptomen kan försvinna. Är det ngn som har varit med om det? Eller har ni inte känt mycket innan heller?
    Jag har mått jätte illa, som Joys, sen v. 5 och gör det fortfarande. Det är nästan värre nu de sista 2 veckorna än det har varit innan. Men man får väl hålla tummarna att det går över

kram kram!

Det är inte lätt när det är svårt...
Svar på tråden #3 Vi gravida från "Spraystart januari" och från "Hönshuset"