• PerG

Tibertius?

Är det någon mer än jag som tycker att Tibertius ("egen" omskrivning av Tiburtius som har namnsdag 14:e april) är ett bra namn?

Min fru tycker jag är galen.. ;)

"Tibbe" kan man ju kalla barnet om man tycker det är jobbigt att säga Tibertius... ;)

Vi har iofs fram till Mars 2008 på oss att bestämma (+ ett par månader innan skattemyndigheten vill ha svar)... ;)

• Svar på tråden Tibertius?
  • Godzilla

Nä, det är inte bra nånstans.

• jennychristina79

Nä inte fint alls. Tyvärr men ibland tycker jag att "konstiga namn" modet går för långt.

• PerG

Fast det här namnet är ju egentligen inte jättekonstigt. Det finns ju med bland namnsdagarna och har kanske varit populärare förut. Även om det inte är så många som döps till det nu iofs.

Nackdelen med de "vanliga" namnen är ju att man får femtielva som heter samma i skola, dagis, osv (vi hade 3st Jennie, 2st Linda och 2st Andreas på bara c:a 25 elever). Då kan ju de "konstiga" namnen vara enklare för identifikationen istället för att barnen ska heta Linda A och Linda C osv..

jennychristina79 skrev 2007-08-11 19:07:41 följande:
    Nä inte fint alls. Tyvärr men ibland tycker jag att "konstiga namn" modet går för långt.
Svar på tråden Tibertius?