Inlägg från: Zazza G |Visa alla inlägg
  • Zazza G

bada/duscha kanin-katt?

visst kan man det?Duscha dom?tycker inte om smuts..duscha precis min kanin..nu använde jag head and shoulders..vad finns det för shampoo för kaniner och katter nästa gång jag vill duscha dom..vad heter det,,och priset?,för att göra dom rena?fick ta det jag hade nu :-/

tack på förhand//zazza

• Svar på tråden bada/duscha kanin-katt?
  • Zazza G
    hatemachine skrev 2007-08-11 15:08:55 följande:
    jag kan tyvärr inte tipsa om shampoo men torka för guds skull inte djuret i microvågsugnen!! använd handduk! jag gjorde misstaget med mitt marsvin för ett par veckor sedan! RIP =(
    men ge dig!jag vill ha ärliga svar!jag torkade henn md handuk såklart!
  • Zazza G

25 klick men INGEN som vet? kan man använda hundshampoo då..kanske?

tack på förhand//zazza

• Zazza G
    AnnaS84 skrev 2007-08-11 15:14:54 följande:
    Du tvättade väl inte din kanin med head and shoulders på allvar??
    jo..tack.
  • Zazza G
    Zaria skrev 2007-08-11 15:15:12 följande:
    Kattschampo finns i vanlig matbutik och i djuraffärer.Skulle INTE rekommendera Head and shoulders...hellre barnängens babyschampo då det är milt och oparfymerat,en stilla frågan,men varför bada en kanin? Såvida den inte har intorkat bajs eller dyl på sig.Kaniner håller sig rena bra själva.
    okej tack,jo det var lite kul..hihi hon är så söt när hon är blöt,sen var hon lite smutsig
  • Zazza G
    Zaria skrev 2007-08-11 15:17:52 följande:
    Som sagt aldrig hört talas om att kaniner skall behöva badas,men som sagt hellre ett milt babyschampoo i nödfall än head and shoulders då det är både parfymerat och ganska starkt.
    tack då vet jag
  • Zazza G
    Tristanya skrev 2007-08-11 15:18:34 följande:
    tvätta inte djur med vanligt människoshampoo! finns djurschampoo att köpa! och torka med en mjuk handduk! men va berädd på att dom inte kommer gilla det!
    NEJ HON GILLAD DET INTE,men nu är hon sö söt och tvättar sig hehe..torkar sig
  • Zazza G
    lollajapp skrev 2007-08-11 15:23:20 följande:
    Kaniner ska inte ha shampoo i pälsen, de håller sig rena ändå. Om man tvättar kaninen så försvinner viktigt fett ur pälsen och den kan bli allvarligt sjuk. Om kaninen är smutsig så använd en vanlig vattensprutflaska och duscha pälsen lätt, torka sen med en mjuk frottehandduk. (babyshampoo är inte heller riktigt bra för kaninen då den kan innehålla olja som kaninen sen slickar i sig)
    nej usch det visste jag inte,ska inte duscha den igen
Svar på tråden bada/duscha kanin-katt?