• Februarii

Hade ni tofflor med till bb? Vad för tofflor i sånt fall?

Mjuka natt-tofflor, stoppa-i-foten-sandaler, hela skor...?

Mamma till Ida och har en liten Jonathan i magen BF071019
  • Svar på tråden Hade ni tofflor med till bb? Vad för tofflor i sånt fall?
  • Wadia

Hade Tevasandaler med mig = det enda jag kunde få på mina vattensvullna fötter när vi åkte in. Jag fick göra en förflyttning till fots i korridorerna mellan rum med badkar och själva förlossningsrummet och var glad att ha dem då också. Kan tillägga att de satt kvar på fötterna när dottern kom... (fniss). Hade dem även efteråt - det tog ett antal dagar innan vattnet i fötterna försvann, så jag hade inte kunnat ha några andra tofflor.

• ärtprinsessan

haha, intressant hur flera av trådsvararna är barfotabarn

• Ananaspaj

...VARFÖR "kan man" inte gå barfota???

Tofflor är väl en smaksak om eller vilken typ man vill ha. förstår inte riktigt din fråga TS?

Tror inte att sjukhuset har någon särskild "toffelpolicy"...

• Luffarmor

Jag ahde sjukhus tofflor, fick låna därifrån. Skulle inte vilja gå barfota eller i strumpor,med tanke på alla som går fram o tillbaka där, alla bobbor som finns ..nej fy. Jag går inte heller barfota i affärer.

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • Februarii
    Ananaspaj skrev 2007-08-13 14:51:00 följande:
    ...VARFÖR "kan man" inte gå barfota???Tofflor är väl en smaksak om eller vilken typ man vill ha. förstår inte riktigt din fråga TS? Tror inte att sjukhuset har någon särskild "toffelpolicy"...
    Förstår inte vad det komplicerade i min fråga ligger?
  • Februarii

VAR det komplicerade... menade jag.

• Ananaspaj

Jag blev bara nyfiken på varför man undrar vad andra människor har för tofflor...tycker det är lite komiskt..*hihi*

• Tallbarr
    Ananaspaj skrev 2007-08-13 15:08:21 följande:
    Jag blev bara nyfiken på varför man undrar vad andra människor har för tofflor...tycker det är lite komiskt..*hihi*
    Här får du lite mer att skratta åt:

Jag har packat ett par Ikea-tofflor som jag tänker ha på förlossningen. Det känns fräschare att hasa runt i tofflor och de är ju så billiga att man kan kasta dem efteråt om det blir jättelortiga.

Sen har jag ett till par tofflor, billiga duntofflor från Hemtex (129 kr minus 70 procents rabatt nu - köptips ) som jag kan ha när jag kasserat Ikea-tofflorna.

Desstuom är mina fötter för stora för alla skor utom Ecco-tofflorna - så dem åker jag in i.

Tre tofflor alltså. Och jag förstår varför man vill veta vad andra packar. Det är inte så j-kla lätt att packa bb-väskan. Själv packade jag jättemycket (min vana trogen) och tog hjälp av min kritiska lillasyster som tvingade mig motivera varenda grej jag packat. Resultatet blev en väska istället för två. Och en nödväska istället för två. Mycket bra.
    Ibland behöver man hjälp.
  • hammarby

Jag hade mina foppatofflor (strumpor i)..de funkade perfekt för jag svullnade ordentligt när vi låg på BB efter förlossningen. Inga andra skor hade funkat.

Men som någon skrev..ett par riktigt sköna raggsockor låter ju också toppen. Ska nog köra på det den här gången!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Eddie 060913 och gravid igen i vecka 29. BF 30/10 ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Hade ni tofflor med till bb? Vad för tofflor i sånt fall?