• Simben

Hur gör ni andra med julen?

vi firar alltid julafton både på själva julafton och på juldagen. vartannat år har vi bonusen på julafton och då firar vi alltid ihop med farmor och farfar och sambons syster med familj och sen på juldagen ihop med mina föräldrar och syskon med familjer och då tvärtom vartannat år. och det funkar jättebra alla mina syskon och sambons syskon är med i samma kugghjul om man säger så. så vi komme dela upp julklapparna till våra gemensamma barn så dom får några på julafton och några på juldagen.

• Simben

vi gör så att om vi firar med min familj på julafton och med sambons på juldagen så är ju bonusen med på juldagen och då delas paketen ut till honom oxå på julafton och så tar vi med oss dom och så får tomten dela ut dom på juldagen till bonusen. firar vi julafton med sambons och juldagen med min familj så har vi ju bonusen på julafton och då har jag fått julklapparna tidigare från min familj och så delar tomten ut dom på julafton till bonusen

• Simben

fast även vårt gemensamma barn firar jul två gånger så det beror liksom inte på bonusen att det blir julafton två dagar i rad här.. bara för att förtydliga alltså
    Vi vill fira med min familj en dag och med sambons en dag så därav blir det två julaftonar för oss alla liksom

Svar på tråden Hur gör ni andra med julen?