• The mom

Nån mer som tycker att man blivit så ensam sen man fick barn?

Jag kan känna mig som världens ensammaste ibland. Visst jag har min underbara dotter på 16 månader, men jag saknar en vän, en riktigt vän.

Det är ingen som ringer mig nu för tiden, inte en endaste kotte. De enda som ringer är min syster och mina föräldrar. Jag önskar att jag hade ngn att prata med förutom min familj.

Sambon jobbar varje helg och en del i veckorna.

Själv är jag arbetslös och det suger. Men jag har så himmla svårt för att söka jobb, självklart skickar jag iväg ansökningar, men jag tycker det är så jobbigt att presentera mig själv. Får sån prestationsångest. Jag vet inget som jag kan komma på som jag är bra på och som jag skulle passa med att arbeta som.

medans dottern är på dagis sitter jag och ugglar framför våra bästa år på teven å känner mig helt patetiskt. Blir att man städar en hel del med nu när man går omkring hemma.

Mina intressen innan jag blev med barn var hästar, men i stallet är jag typ aldrig längre. har inte råd att rida just nu när vi har sån låg inkomst. Suck. Istället har jag ersatt ridningen med atrt städa och göra fint i hemmet för det är det enda jag har att göra om dagarna.

Vart har mitt liv tagit ivägen egentligen och varför slutar folk att höra av sig när man fått barn? jag är fortfarande samma tjej, jag behöver oxå vänner, jag mår inte alls bra av å vara såhär ensam.

Nu hoppas jag ingehn missuppfatar mig för jag älskar min dotter mer än livet självt och jag har aldrig ångrat att vi behållde henne.

/ledsen  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 09:56:03:
    Jag är så deprimerad till och från. Är verkligen ensam. Det är absolut ingen som ringer till mig, ingen som frågar hur jag mår. Hörde på radion att i en undersökning hade de kommit fram till att unga tjejer mår sämst och framförallt de med bekantskaper.

är nervös, för idag ska jag och sambon på familjerådgivning, eller parrådgivning, för dotter ska juh inte med.
    Hoppas att vi kan lösa problemen i vårt förhållande, vi vill verkligen att det ska funka mellan oss.
    Men jag är extremt nervös för att öppna upp mig för en främmande människa men det går säkert bra.
    Känns iallafall skönt att ta tag i problemen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 09:56:51:
    (skrev fel, skulle stå de med få bekantskaper)

• Svar på tråden Nån mer som tycker att man blivit så ensam sen man fick barn?
  • HaJoMi

Det finns ingen "unga-föräldrargrupp" på närmaste förskola eller bvc?

Efterlys andra unga mammor i din närhet här på FL eller liknande.

Inte för att det måste vara människor i samma ålder man umgås med utan jag tänker mer att man då säkert har liknande erfarenheter. Tror tyvärr inte det är unikt att många känner att kompisarna försvinner då de vill andra saker än man själv vill och har möjligheten till.

• Perniilla

Jag är blivande ung mamma, och jag har heller inga vänner..alla säger ju upp kontakten när man skaffar barn..tråkigt tycker jag..vart bor du någonstans?

• The mom

jag går på öppna förskolan och jag har fått en vän.. men det är lixomn svårt att "hitta en bästis"  Nån som man kan prata om allt om , känns som man skaffade såna i skolan..

• The mom

jag bor i norrköping..fyller 23 i november, fick vår dtter när jag var 21..

• nimma

Kan det inte vara så att dina gamla vänner tror att du inte har tid med dem längre och därför inte hör av sig? Så kände jag när en vän till mig fick barn. Kan du inte höra av dig själv?

Att ha bästisar som man hade i skolan har jag nog faktiskt inte haft sen dess.. Har istället många olika vänner som jag pratar om olika saker med. Men ett råd till dig är ju att försöka ge dig f*n på att få ett jobb. Det sänker självförtroendet ganska mycket att bara gå hemma hela tiden.

• HaJoMi

Ts, men jag tror man få ge "bästisskapet" tid. Jag vet flera jag haft som "mammavänner"/"ta-en-kopp-kaffe-bekant" länge som jag märker att jag alltmer börjar börjar få en vanlig vänskapsrelation till - och det är jätteroligt! Önskar dig verkligen lycka till - ge dig inte!

• Mizzz

Känner samma sak

Jag är uppvuxen i Norrköping! Dock bor jag numera i Linköping. är 24 år.

• The mom

Jo jag hör av mig till min gamla vänner men ändå hör de inte av sig till mig...

• The mom
    Lillisen :

Å hej. Du är vi juh ungefär lika gamla. Vart i Norrköping bodde du och vad heter du?
Svar på tråden Nån mer som tycker att man blivit så ensam sen man fick barn?