Inlägg från: MeanJean |Visa alla inlägg
  • MeanJean

Floda, Lerum, Gråbo och kanske några Partillebor

Mamma Björck - tack för länken först o främst!
    Då skiljer det inte många dagar på våra pojkar, P är född på Valborg så då skiljer det bara 4 dagar. Vi var oxå o vaccinerade i tisdags, första trippeln, o han hoppade till när sprutan gick in men ingen gråt, ingenting. O han är biffig med 7500g o 63 cm lång. Inte undra på att jag är trött i armarna

Jag behöver inte inledas i frestelse - jag kan gå själv....
  • MeanJean

Mmmm, man har fått simhud mellan tårna....
    Man får lite gjort inomhus iaf!

• MeanJean

*skakar lite i tråden* Helleeeeuuuuuu.....?

• MeanJean

M O A - röstade o motiverade nu

Är det någon som vill ha en på MSN kan ni adda mig på [email protected]

• MeanJean

M O A -
    Hur ostörd får man sitta med två odjur hemma? Hinner aldrig inleda längre diskussioner då jag blir avbruten. Ta-da, där gjorde jag reklam för mig själv för att INTE adda mig på MSN:en *garvar*

• MeanJean

Godmorgon!

Sitter i sängen med laptopen o den lille bredvid mig. Den store är på dagis. Dagisdagarna är - just nu - mån,tis o fre. Det är studiedag nästa fredag på dagis. Någon som vill leka då?

• MeanJean

När har ÖF öppet här i Floda? Är det i kyrkan nere vid järnvägsbron? O för vilka åldrar? Jag har noll koll på det där än så länge.

• MeanJean

Mamma Björck - Ta-da! Sitter med en dator utan MSN nu men jag kan nog kika på den ikväll efter 10 när odjuren - förhoppningsvis - har somnat.

• MeanJean

M O A: Stackars dig. Hoppas du mår bättre idag!

• MeanJean

...o jag gissade på 66-70 kg...

• MeanJean

*knixar o kuffas* Väl bekomme! Hoppas du mår bättre nu, M O A.

• MeanJean

Har själv ingen erfarenhet av mjölkstockning men vad jag har hört så är det ingen rolig upplevelse...

• MeanJean

*kämpar för att hålla igång tråden*

Ni som bor i Floda - vem har ni på BVC o vem har ni som BM? Iochmed att vi flyttade mitt uppe i graviditeten fick jag gå grav ut i Gbg men nu är den biten avklarad o jag behöver leta efter en ny BM som jag trivs med... Jag undrar om ni har någon att rekommendera.
    Och som sagt, undrar vilken BVC-käring ni har. Jag är inte 100% nöjd med den jag har men då det bara finns två att välja på känns det lite jobbigt att byta....

• MeanJean

Mamma Björck: Gör så, ge gärna ett omdöme på BM när du har varit där
    Vi har den andra käringa, Margareta, och det känns som om hon tror att man är en komplett idiot emellanåt.... *riskerar att svartmålas nu*

• MeanJean

Himmel, man kan väl ha skötväskan till barnen så länge man behöver ha grejer med sig till dom? Jag fick t.o.m. byta skötväska för att få plats med allt till två ungar. O det står ju inte SKÖTVÄSKA printat över väskorna, en del kör ju med ryggsäck så.... No tjafs

Jag ska aldrig åka till Ullared igen.... Var där i lördags o brände för mycket pengar. Hade maken med o vi fyllde två vagnar, både upptill o nertill. Men det blev mycket grejer till huset, julklappar o naturligtvis en ny vinteroverall till den store pojken. Den lille får begagna sig av storebrors overaller men han verkar inte vara purken för det *s*

• MeanJean

M O A: *ler* O du är ljushårig o hade ståbräda? karin november: det var mycket av allt. Mycket overaller till barnen. I princip alla kostade 269:- och så hade de ett billighetsställ med bävernylonoveraller som kostade 229:-. Det fanns både fodrade o ofodrade regnkläder. Jag köpte mycket av både vantar och mössor till båda barnen. På barnavd kan jag köpa hur mycket som helst O de har byggt ut leksaksavdelningen så den är hemsk numera.... Det blev en o annan julklapp.

• MeanJean
    M O A skrev 2007-09-11 23:46:29 följande:
    nej rödhårig, ljus vagn, ståbräda... Kom precis när du gick (jag svängde in på "uppfarten" och du gick ut. Du hade jeansjacka och jeans va?
    Jupps, that's me. Inte mycket att skryta med Det är ju bara tisdagarna vi kan råka på varandra. J:s avd ska ha föräldramöte nästa måndag. Ska ni oxå ha det eller är det upp till varje avd att ha egna föräldramöten?
  • MeanJean

Ni som bor i Floda: vet ni något om någon happening denna eller nästa helg med begagnade barnkläder? Fruntimret i gotteaffären i centrum sa något om det. Frivilliga som samlade in barnkläder o sålde för en. Jag har sålt en del kläder på Tradera o var inne hos henne för att posta det, o hon sa att jag hade kunnat fått mer för kläderna på denna marknad. Men finns det mer info om vad detta är för nått?

• MeanJean

JennyCB: Kommer det annons i tidningen? Toppen. Jättetack för infon!

• MeanJean

M O A: såg dig i saaben oxå...

Svar på tråden Floda, Lerum, Gråbo och kanske några Partillebor