• pezz

framåt vänd i babybjörn sele

Har hört att man inte ska ha sitt barn framåtvänd i babybjörn bärsele men i sånt fall varför och e de så =?? den e ju gjord för det..

• Svar på tråden framåt vänd i babybjörn sele
  • Mizzz

De som säger så säger nog att du inte ska ha den selen överhuvudtaget...

SJälv har jag sonen framåtvänd, funkar hur bra som helst. Enda sättet att kunna gå ut överhuvudtaget.

• Annan33

När barnet är tillräckligt starkt i nacken kan de sitta framåtvända. Jag bär min dotter så nu. Hon tycker det är toppen.

• Edwin Henry

Det är för att barnet inte sitter ergonomiskt i den ställningen. De ska helst sitta i "grodposition", alltså knäna ovanför rumpan. Det går inte att sitta så framåt, men å andra sidan sitter de inte så bakåt i en Baby Björn heller. Det finns dock andra mer ergonomiska selar. Själva har vi en Patapum. Andra märken är tex Sutemi och Ergo.

• miruska

på bvc sa dom att det går hur bra som helst, både fram och bakvänd.

• cicci85

Det handlar ju oxå om synintryck. Det blir för mycket intryck och bebisen blir överstimulerad, precis som om man vänder vagnen för tidigt...
    Jag har använt bb-selen några veckor, sen blev det för tungt... så jag hör ju tilld e som inte rekommenderar den alls, men jag ahr en patapum somk är jättebra! jag bär fortfarande min 25-månaders som som väger drygt 15 kg i den när vi är ute med hunden.

• knodden och vi

Min pojk är snart 5 månader o ja har börjat ha honom framåtvänd, han älskar det. Men han blir trött så ja har han så bara kortare stunder än så länge.

• Gakka

Någon nämde att det inte var bra att ha dem framåtvända för länge i selen, dels för alla intryck, men dels för att de svankar när de sitter framåtvända, så de blir fortare trötta i ryggen.
    Men de säger ju oftast till när det räcker!

Svar på tråden framåt vänd i babybjörn sele